3. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas valida suur või väike kinnisvarafirma?

Helen Kähi
Foto: Egon Enula, kutseline hindaja, Arco Vara Tall
Kinnisvaratehingud õnnestuvad paremini, kui kasutada professionaalide abi, kuid väikeste ja suurte kinnisvaraettevõtete teenused ja nende kvaliteet võivad olla väga erinevad, kirjutab Arco Vara Tartu osakonna hindaja Helen Kähi.

Väikesed kinnisvarafirmad tegelevad enamasti järelturu korterite müügi ja üürimisega. Uusarendustega on neil kokkupuude kaduvväike või puudub üldse, sest arendajad eelistavad suurfirmasid.

Aastaid töötanud maakleritel on ka väikeettevõtetes oma püsiklientuur, kuid alustavatel maakleritel on seal klientide leidmine väga raske. Seda enam, et tänaseks on kinnisvaraportaalidesse kuulutuse lisamine tehtud lihtsaks ning kliendil on võimalus panna kuulutuse juurde ka lause „Maakleritel palun mitte tülitada.”.

Suurfirma saab seevastu pakkuda kvaliteetsemat teenust, sest iga maakleri taga on veel hulk spetsialiste, kellega on võimalik konsulteerida õigusalastes küsimustes ning määrata kinnisvarale õige hinnatase. Professionaalne maakler teeb alati enne objekti müüki põhjaliku hinnaanalüüsi antud piirkonnas tehtud müügitehingute põhjal ja konsulteerib vajadusel kinnisvarahindajatega, et määrata reaalne müügihind. Seejärel saab ta pakkuda kliendile põhjendustega ja faktidele toetuvat konsultatsiooni vara müügihinna määramiseks.

Väikese firma maakleril puudub enamasti juurdepääs üksikasjalikule tehinguinfole ning seega võib juhtuda, et kui korterile leitakse ostja ning klient läheb eksperthinnangut tellima, selgub, et vara väärtus tuleb juba kokkulepitud ostu-müügihinnast oluliselt madalam. Tehing võib seetõttu ära jääda (tehing jääb ära juhul, kui pangalaenuga kinnisvara ostjal ei ole võimalik või ta ei soovi omafinantseeringu osa suurendada - toim). Suurema firma maakleril on võimalik selliseid olukordi vältida.

Suurfirmad pakuvad paremaid müügivõimalusi, sest nendes ettevõtetes investeeritakse turundusse – objektist tehakse video, kasutatakse sotsiaalmeediat, välireklaami, flaiereid ning mõeldakse pidevalt välja muid lahendusi efektiivseks müügitööks. Samuti toimib meeskonna pidev koolitamine, antakse edasi teadmisi, kuidas olla edukas ning kuidas olla oma ala parim. Töötajad on teadlikud firma põhiväärtustest ning püüavad oma tööd tehes neid järgida.

Klient peaks firma valikul uurima lähemalt, millist teenust talle pakutakse ja mida ta makstud tasude eest saab. Kindlasti peaks valima maakleri, kes tunneb kinnisvaraturgu, on hea suhtleja ning hea läbirääkija, professionaalne, laia silmaringiga ning tunneb hästi piirkonda, kus müüdav või üürile andev vara asub.

Suurfirma huvi oleks esmapilgul ilmselt, et väikesed turult kaoks ja oleks vähem konkurentsi, kuid see ei ole nii. Konkurents on siiski hea, sest ee loob klientidele suurema valikuvõimaluse ning hoiab ära hindade tõusu. Klient saab valida, millist teenust ja mis väärtuses ta soovib.

Samas paneb see ka kinnisvarafirmad rohkem pingutama. Pidevalt mõeldakse välja uudseid lahendusi paremaks müügiks, reklaamiks, proovitakse üksteisest erineda ning olla sammu võrra teistest ees. Pingutatakse selle nimel, et võita kliendi usaldus ning pakkuda talle parimat teenust.

Väike firma +
Väike firma -
Suur firma +
Suur firma -
Väiksemad kuludVäiksemad võimalused reklaamiksJuriidiline tugi, olemas on hindajad, kellega saab vara väärtuse küsimustes konsulteeridaSuuremad kulud
Saavad pakkuda klientidele madalamat teenusehinda ehk on   paindlikumadEi tegeleta pideva töötajate koolitamisega, töötaja peab  end ise harima ja viima end kurssi uuendustegaTuntus, kaubamärgi tuntusEsmapilgul sisult ja kvaliteedilt sama, kuid hinnalt kallim teenus võrreldes väikese ettevõtte teenusega
Algajatel alustada väga raske, kuna kliendid ei ruugi teada firmat, olemasolev klientuur väike, on väike tõenäosus, et keegi helistab kontorisse ja soovib maaklerteenust, pigem pöördutakse tuntud suuremate ettevõtete pooleVõimalus pakkuda professionaalset teenustArendusprojektidega kaasnevad riskid
Arendajatega on koostöö vähene või puudubTöötajaid pidevalt koolitatakse, et pakkuda   professionaalset teenust
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474