3. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ärikinnisvara haldur on omaniku silmad ja kõrvad

DONE Halduse tegevjuhi Janek Hintsov
Foto: Andras Kralla
Ärikinnisvara haldus-, hooldus- ja puhastusteenuseid pakkuva DONE Halduse tegevjuhi Janek Hintsovi sõnul on ärikinnisvara omaniku suurimaks mureks, kui tema ruumid on üürnikuta ega too raha sisse või kui üürnikul tekivad makseraskused. Üürnike probleemiks on haldurite ebakompetents ning see, kui haldur pole piisavalt kättesaadav. Haldusettevõtte ülesanne on lahendada nii majaomaniku kui ka üürniku muresid.

DONE Halduse kliendi, Baltikumi ühe suurema kinnisvaraettevõtte juhi sõnul on tema jaoks kõige esmasem hea haldusettevõtte kriteerium konkreetne kontaktisik ehk üks inimene, kes omab täielikku ülevaadet, on kõigega kursis ning kellele saab probleemide korral helistada.

Selgelt on tänapäeva halduritel kinnisvaraomaniku jaoks nõuandev roll – haldur teab, kuidas töötavad maja kütte-, vee- ja ventilatsioonisüsteemid ning oskab teha ettepanekuid hoone tõhususe tõstmiseks.

Haldur peab andma nõu, kuidas kinnisvara toimimist parandada – mitte alati odavamaks, kuid paremaks, esindades omaniku huvisid. Haldur on omaniku silmad ja kõrvad. Tõsi on, et paljud omanikud ei viibi igapäevaselt oma hoonetes, kuid see-eest külastab neid regulaarselt haldur, kes suhtleb ka üürnikega. DONE Halduse juht tõdeb, et halduri töö on juhtida omaniku tähelepanu, kui majas midagi ei funktsioneeri või üürnik pole rahul. Kuna investori jaoks toodab pooltühi maja kahjumit, on üürnike heaolu nii hoone omaniku kui ka halduri jaoks ülioluline.

Kõik hoonega seotud arved peavad olema selged. „Tänases ühiskonnas kipub sageli kalduma fookus pelgalt teenuse ühikuhinnale, kuid tegelikult on see vaid üks komponent ärikinnisvara haldamises. Odava hinna ja madala kvaliteediga teenus on summaarselt omanikule kallim kui kvaliteetne teenus kõrgema hinnaga,“ selgitab Janek Hintsov. „Ehk kui haldur ei hooli varast ja arvetest, ei seadista süsteeme ega mõtle pidevalt, kuidas kinnisvara väärtust tõsta, võib hoone omanik kanda olulisi otseseid ja kaudseid kulusid nii energiakao kui ka rahalises mõttes. See ei pruugi sugugi tulla halduri pahatahtlikkusest, vaid teadmatusest ja kogenematusest.“

Eelistada tuleks alati haldureid, kellel on ärikinnisvara haldamise kogemusi. Kinnisvara on küll populaarne valdkond ning sellesse võivad investeerida kõik, kellel vähegi raha on, kuid kogemusi pole seal sektoris palju. Siin aitab omaniku hädast välja tugev haldusjuht nagu DONE Haldus, kes teab, oskab, omab kogemusi ja annab soovitusi.

Ärikinnisvara haldur peab olema nagu hea haldjas omaniku ja kliendi vahel

„Täna võib öelda, et Eesti kinnisvaraturul toimub selge äri- ja erakinnisvarahalduse eristumine. See on ka õige, sest nende iseloom, turvanõuded, inimeste käidavuse tihedus ning haldus- ja hoolduspõhimõtted on täiesti erinevad,“ ütleb DONE Halduse tegevjuht Janek Hintsov.

„Meie haldurid teavad, et nende töö on suhelda üürnikega ning uurida neilt, kas ja kuidas nad haldus- ja korrastusteenuste, arvete ning majaga üleüldiselt rahul on. On palju töid, mida üürnik ja omanik ei näe nagu igakuised kulutabelid, tegelemine tuletõrje ja koristajatega, tehnosüsteemide seadistamine, ent nad peavad teadma, et haldur on alati kättesaadaval ja olemas. Haldur on siduv lüli omaniku ja üürniku vahel. Nagu hea haldjas.“

Omanikele paneb Hintsov südemele, et mugavuse ja säästu saavutamiseks tasub hoone haldusküsimused läbi mõelda juba enne hoone ehitamist. „Äri-ja büroohoonete, kaubanduspindade ning lao- ja logistikakeskuste omanikud võiksid mõelda haldus- ja korrastusteenustele enne hoone ehitust ning kaasata vastava ala spetsialistid juba projekteerimisprotsessi,“ annab ta nõu. „Sageli mõeldakse halduse loogikale alles liiga hilja ning see võib tekitada olukordi, kus koristusmasin ei mahu lifti või prügikonteiner asub kohas, kuhu prügiauto ligi ei pääse.“

DONE Halduse portfelli kuulub üks Eesti esimestest LEED-sertifikaadiga hoonetest, mis on Hintsovi sõnul olnud konkreetsele hoonele üüriliste leidmisel suur eelis. Üürnike seas on sertifikaat kõrgelt hinnatud, sest välisinvestorite jaoks näitab see selgelt hoone vastavust kindlatele kvaliteedinõuetele.

Aga säästa saab ka mujal kui sertifikaadiga tunnustatud energiatõhusas hoones. Unustada ei tasu kokkuhoidu, mida võib saavutada tarkade halduslahenduste rakendamisega ning vältides ettenägematuid, kuid välditavaid väljaminekuid. Abiliseks on siin muidugi kogenud ja tark haldur.

DONE Haldusel on ärikinnisvara halduse kogemus aastast 2002. Täna haldab ettevõtte ca 750 000 m2 pinda ligi 80 ärihoones üles Eesti.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474