15. november 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Algab 150 miljonit krooni maksev Puurmani liiklussõlme ehitus

Täna alustatakse Puurmani vallas Pedja jõge ületava Tallinna–Tartu maantee uue lõigu ehitustöid, mille käigus laiendatakse sõidutee laiust ja ehitatakse kaarkonstruktsiooniga raudbetoonsild.

“See projekt maksab 125 miljonit krooni. Sama palju maksab ka ühe jäälõhkuja ehitus. Puurmani liiklussõlm on nagu jäälõhkuja, mis rajab teed terve Tallinna–Tartu maantee ehitusele,” ütles ehitustööde avatseremoonial esinenud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar.

„1 kilomeetri uuendamine maksab 30–40 miljonit krooni, kuid on ka piirkondi, kus kilomeetri hind ulatub 100 miljonini, nt Tartu ümbersõit. Tegemist on suurte summadega ja seda tõsisemalt me sellesse projekti suhtuma peame,” rääkis Savisaar.

Ministri sõnul saavad järgnevateks ehitusprojektideks Vaida–Aruvalla teelõik, Mäo ümbersõit, Aruvalla–Kose teelõik, Tartu ümbersõit, Kose–Mäo teelõik ja teiste liiklussõlmede ja teelõikude ehitusprojektid.

7. novembril 2006 allkirjastasid maanteeamet ja AS Merko Ehitus Puurmani liiklussõlme ehituse lepingu maksumusega 147,5 miljonit krooni, millest 82% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Tallinna–Tartu maanteelõik Puurmani vallas kilomeetritel 147,6–149,4 ja sild üle Pedja jõe on äärmiselt halvas tehnilises seisukorras ega vasta enam ammu tänapäeva ohutusstandarditele ning liikluskoormustele. Kitsas sild (sõidutee laiusega 7 m) asetseb ristmike vahel piiratud nähtavusega piirkonnas ning on ülimalt liiklusohtlik. Antud teelõigul on sagedased rasked vigastatutega liiklusõnnetused, päevas tehakse seal umbes 300 ohtlikku vasakpööret. Viimane teelõigu rekonstrueerimine koos Puurmani silla ehitusega toimus juba pea pool sajandit tagasi (1957. a.).

Puurmani liiklussõlme ehituse projekti peamine eesmärk on liiklusohutuse parandamine nii transiit- kui kohalikule liiklusele. Projekti raames likvideeritakse Tallinna–Tartu maantee pudelikaelaks olev kaherealise tee ohtlik 1,8 km pikkune lõik ning viiakse maantee uuele trassile.

Minister Savisaare sõnul ei ole terve Tallinna–Tartu maantee rajamisel küsimus mitte sõiduradade arvus, vaid turvalisuses ja selles, et tee viiks kiirelt kohale.

Üle Pedja jõe ehitatakse uus sild olemasolevast sillast allavoolu. Uus sild saab olema unikaalne raudbetoon kaarkonstruktsioon pikkusega 67 meetrit ja sõidutee laiusega 12,5 meetrit.

Puurmani–Jüriküla tee ristumine Tartu maanteega tuleb kahetasandiline – põhiteele ehitatakse viadukt. Kohaliku liikluse tarbeks rekonstrueeritakse 1,9 kilomeetrit kogujateid, ehitatakse kergliiklusteed jalakäijatele ja jalgratturitele ning paigaldatakse teevalgustus. Olemasolev sild renoveeritakse kohaliku liikluse tarbeks. Projekt sisaldab ka ulatuslikke haljastustöid.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474