6. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miiduranna sadam hakkab kinnisvaraarendajaks

Miiduranna sadam kui tööstussadam suletakse ja sadama ligi 16hektariline maa-ala kasutakse kinnisvaraarenduseks.

See pole ainus suurarendus Viimsis, kohe sadama krundi kõrvale kavandab N-Terminaali tütarfirma Milstrand oma kütuseterminali maa-aladele kinnisvaraarendust. Mõlemad arendajad kavatsevad ehitada Viimsisse äri- ja elamukvartalid. Milstrandi käsutuses on umbes 18 hektarit maad ja Miiduranna sadamal 16 hektarit.

Viimsi vallavanem Urmas Arumäe sõnul suletakse Miiduranna sadam kui tavaline tööstussadam. Tulevikus on plaanitud, et sadamasse tulevad kruiisilaevad ning eraisikute jahid ja purjekad.

Arumäe sõnul toovad kaks arendust Viimsi valda juurde märkimisväärse arvu inimesi, võib-olla umbes 1000-1500 uut elanikku. Samas rõhutas Arumäe, et hetkel on tegu spekulatsiooniga, sest projektide puhul pole täpselt paika pandud äri- ja eluhoonete mahte. Vallavanem tunnistas, et praeguseid elanikke ei rõõmusta väga uus elamuehitus. "See, et elanikke tuleb valda juurde on lõiv, mida peab maksma keskkonnakaitselise võidu eest. Lõiv just elanike silmis, vald peab seda positiivseks," kirjeldades ta osa inimeste negatiivseid reaktsioone uusarendustele. "Ükski otsus pole hea. Nafta on halb, aga elamu on kah halb."

„Ma tunnen siirast rõõmu selle üle, et Miiduranna piirkonnast taandub kütusetransiit ja ilus piirkond saab nii-öelda inimeste kätte,“ lisas ta.

Arumäe sõnul tõenäoliselt enne kahte aastat kuskil kopp maasse ei lähe. Kahe projekti lõplik väljaehitamine võib aega võtta umbes kümme aastat.

„Milstrandi kütuseterminali kinnistule sobivad kindlasti ka kõrghooned. Ilusad saledad mastid on. Võib-olla umbes 20-30 korrust,“ kirjeldas ta eskiisidelt nähtud kõrghooneid, märkides, et tegelikkuses võivad kavandid veel oluliselt muutuda.

Milstrandi kvartali ideelahenduse autoriks on arhitektuuribüroo Luhse Tuhali arhitekt Tanel Tuhal, kelle nägemuse kohaselt moodustub alale kvaliteedile rõhuv multifunktsionaalne uusasum. Miiduranna-Maardu vahelise raudteelõigu likvideerimisel võib tulevikus tulla kõne alla selle kasutamine ühendusteena Viimsi keskuse ja Peterburi maantee vahel.

Miiduranna sadama esindaja Aarne Jõgimaa sõnul toimus Miiduranna sadama-ala parima hoonestuslahenduse leidmiseks tänavu suvel rahvusvaheline arhitektuurne ideekonkurss. Konkursi võitjaks osutus Taani arhitektibüroo Hvidt Mølgaard töö nimetusega „Miidport Village”. "Meie soov on kujundada praeguse Miiduranna kaubasadama asemele ümbritseva keskkonnaga hästi haakuv, läbimõeldud planeeringu ja kaasaegse hoonestusega ala," ütles Jõgimaa.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474