30. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Telerid muutuvad veel teravamaks, õhemaks ja odavamaks

Põhja-Ameerika LCD-telerite turuliider Irvine`s Vizio asub lähema kuu aja sees pakkuma järgmist taset, LED-taustavalgusega telereid 1500 dollarit konkurentide analoogidest odavamalt.

Irvine`s Vizio Inc. labori töö võib anda tõuke juba 2004. aastast turul olnud LED-telerite tehnoloogia muutumiseks meinstriimiks, kirjutas täna Los Angeles Times.

Praegu on neid turu-uurija DisplaySearch andmeil vaid 3% maailma müügist, peamine põhjus alles hiljutine turule tulek ning võrreldes tavalise LCD-teleriga vähemalt kahekordne hind. Kujutise valgustamiseks on seal ekraani taga valgusdioodid (LED – light emitting diodes), nõnda saab seade olla veelgi õhem, erguma pildiga ja keskkonnasõbralikum kui harilikud lametelerid.

Odavelektroonika firma Vizio võitis Ameerika LCD-telerite turu agressiivse hinnapoliitikaga. Teised tootjad peavad talle hindu langetades vähemalt mingil määral järgi tulema. „Kui Vizio oma hinnad välja käib, siis ülejäänud selle ala firmades inimesed tol õhtul vara koju ei saa,“ ütles koduelektroonika analüütik Richard Doherty. Vizio esimene LED-pill, 55-tolline mudel (diagonaal 140 cm), tuleb soodushinnaga 2000 dollarit.

Teiste tootjate samas mõõdus LED-telerid on saadaval 3500 dollari suurusjärgus hinnaga. Majanduse rasked ajad ilmselt siiski aeglustavad suure ekraaniga LED-telerite laia omaksvõttu.

DisplaySearchi analüütiku Paul Gagnon`i sõnul müüvad praegu hästi 32-tollised mudelid, mida võib leida 500 dollariga. Tulevikku loeb ettevõte oma eile avaldatud uuringus LED-taustavalgusega teleritele kuuluvaks, nende müük peaks aastaks 2014 ületama tavalised LCD-d.

Valdkonna tegijad ja analüütikud loodavad LED-teleritest entusiasmisüsti tarbijatele. „Kui tööstus läks analoogilt üle digitaalsele ja kineskoobilt lametelerile, tõi see kaasa tugeva kasvu, sest see oli väga põnev,“ rääkis Paul Gagnon.

Samas peab mõni LEDe ka turundustrikiks, mis tegelikult sellist hinda väärt ei ole. LED-taustavalgusega telerit on uhke näidata isegi seda sisse lülitamata. Samsungi 46-tollise (117 cm) teleri paksus on vaid 30,5 mm. Palun, hind 4000 dollarit. Värvid on kahtlemata ergemad, sellised telerid kulutavad vähem elektrit ega sisalda elavhõbedat nagu tavalised LCD-d.

Eriti õhuke teler on hea müügiargument. „Inimesed kutsuvad sõpru külla, et neile muljet avaldada,“ lausus videomonitoride tarkvara müüja DisplayMate Technologies` president Raymond Soneira. Tema arvates on LED-taustavalgusega telerite puhul paljudes aspektides asi rohkem uhkustamises kui tõeliselt täpse kujutise saavutamises, kuivõrd enamus inimesi ei suuda palja silmaga vahet teha korralikult seadistatud LCD ja LED-teleri pildi kvaliteedi vahel. Kuid ilma LED-ita ei astu sa tulevikku. „Harilik LCD teler ... siin pole millegagi hoobelda,“ pilas Soneira.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474