12. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kinnisvarafirma: maksuamet kimbutab maaklereid

1Partner Kinnisvara juht Martin Vahter rääkis Äripäevale, et tema teada pole maksuamet suuremaid FIEdena tööle vormistatud kinnisvarabüroosid kimbutanud, küll on aga kimbutatud maaklereid endid ning nende kliente.

"Küll on nad makse valesti deklareerinud või teinud midagi muud valesti," sõnas Vahter. Samas on kuulda olnud, et maksuameti aktiivse tegevuse tulemusel on hingusele läinud mõni ühe-kahe mehe büroo.

"Suured ettevõtted ei saa endale lubada, et neil oleks midagi ebaseaduslikku," selgitas Vahter. Väikesed ühe-kahe mehe bürood on aga sellepärast pankrottigi läinud ja varsti uue firmaga välja tulnud, lisades senise nime taha "konsultandid" või muud sarnast, sest kaubamärgil ei saa ju lasta raisku minna."

Vahteri sõnul kasutab 1Partner Kinnisvara samuti FIEdest maaklerite või maaklerite nimel olevate osaühingute teenuseid, kuid teised töötajad nagu tegevjuht, raamatupidaja ja turundusinimene on palgatud tavalise töölepinguga. Vahel pakuvad kinnisvarabürood ka maaklerile töölepingut, kuid seda siis, kui nad on kinnistatud ühe-kahe suure projekti juurde.

 "Kui meil maaklerid istuks hommikust õhtuni kontoris, nagu raamatupidajad, siis küll..." arutles Vahter töölepingu mõttekust, "aga maakler läheb kohale alati sel kellaajal, mil klient seda soovib, kasvõi hilisõhtul või nädalavahetuseti."

"Ega FIE ei saa toimetada maksuvabalt, tal tuleb ka tulumaksu, sotsiaalmaksu ja käibemaksu maksta," lisas Vahter. "Nii et vahet pole, mis tasandil maks ära makstakse."

Vahter rääkis, et maaklerid peavad ise otsustama, kuidas nad kliendini jõuavad ning milliseid kulutusi selleks teevad. "Mul ükskõik, kuidas ta Lasnamäelt Mustamäele jõuab, kas kallima või odavama autoga või läheb trolliga," selgitas ta. "Meil sellist asja, nagu ametiauto, pole."

1Partner Kinnisvara ei toimeta Vahteri sõnul ka sularahaga, nagu paljud kinnisvarafirmad veel 10kond aastat tagasi tegid, vaid kõik käib panga kaudu. Seda küll juhtub, et klient maksab hindamisakti eest sularahas, kuid näiteks hindamisakt ise läheb teele e-postiga.

Üsna sageli küsib maksuamet, kas kinnisvara ostnud kliendid on büroole ikka selliseid summasid maksnud, nagu nad pihtide vahele jäädes väidavad. Siis otsib 1Partner Kinnisvara arve arhiivist üles ning saadab maksuhaldurile. "Mida segasem on majanduslik olukord, seda rohkem on järelpärimisi," lausus ta.

"Vastan nendele päringutele ise," rääkis Vahter, täpsustades, et varasema ajaga võrreldes on maksuameti huvi kõvasti kasvanud ja tal tuleb klientide eest kosta vähemalt korra kuus. Samas pole senini ette tulnud, et kunagised kliendid oleks kulusid tegelikust suuremana näidata tahtes kinnisvarateenuste kasutamises midagi kokku luuletanud.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474