2. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Klient eelistab äkilisemat II samba fondi

Enamus pensionifondi vahetajaid otsustasid äkilisema pensionifondi kasuks, sest eelistatumad olid progressiivsed ja agressiivsed fondid.

Pea kolm neljandikku otsustas progressiivse fondi kasuks ja 15 protsenti valis agressiivse pensionifondi. "Usun, et see trend jätkub. Inimesed muutuvad teadlikumaks, samuti kasvavad summad, mis neil II sambas on, mis omakorda muudab tähtsamaks seda, et kelle juhtimise alla see raha anda ning milline strateegia valida," sõnas LHV Varahalduse juht Mihkel Oja. 

Nordea Pensionsi juhatuse esimees Angelika Tagel sõnas, et märkimisväärne osa pensionifondide vahetajast on just nooremad kliendid, kellel on pensionieani rohkem aega. "Selliste klientide jaoks reeglina ongi suurema aktsiaosakaaluga fondid sobivam investeerimisstrateegia," sõnas ta.

Kõige rohkem haaras uusi kliente agressiivset reklaamikampaaniat teinud LHV. Oja oli veendunud, et LHV edu võtmeks olid nende kõrged tootlused. "Kui see sama põhjus ümber pöörata, siis saab ilmselt seletuse, miks suurimad pensionifondid kliente kaotasid," rääkis ta.

Kuigi Swedbanki möödunud aasta uustulnukas, agressiivne pensionifond, kujunes turul popimaks, võib Swedbanki siiski pidada suurimaks kliendikaotajaks. "Pensionifondide turul on konkurents tihedamaks muutunud, mis on toonud kaasa varasemast agressiivsema fondide müügi," rääkis Swedbank Investeerimisfondid AS juhatuse esimees Agnes Makk.

Samas ütles ta, et Swedbank jätkuvalt ja ülekaalukalt suurim pensionivarade valitseja ning seega on loogiline, et kõige suuremad kogujate liikumised on turuliidril.

Makk lisas, et teiste agressiivne turundus on neile isegi kasu toonud. "Me ei ole oma pakkumist klientidele peale surunud, kuid turuosaliste agressiivne müügi käitumine on toonud kaasa ka kasu, sest inimesi huvitab üha rohkem nende pensionifondi tootluse taga olev sisu," sõnas ta.

Angelika Tagel Nordeast kommenteeris Swedbanki klientide ülejooksmist ühe lausega: "Eks finantskriis ja selle tagajärjed pensionifondides on inimestel veel hästi meeles."

Suurima jälje pensionifondi turule sõtkuski noor üllatusesineja Nordea  – nende teise pensionisamba klientide arv kasvas üle 60 protsendi.

Nordea edu on Mihkel Oja sõnul seotud tema eaga. "Nordea pensionifondid alustasid pakkumist alles kaks aastat tagasi ning nende kliendibaas on üsna väike. See tähendab, et väga palju kliente pole, kes sealt lahkuda saaks ning klientide koguarvu kasvatamine ei tohiks keeruline olla," lausus LHV Varahalduse juht.

Angelika Tageli hinnangul on Nordea kliendibaasi suurendanud tänu kõrgele tootlusele ja heale fondivalitsemisele. Samas nentis ta, et Nordea vähendab ainsana järgmisest aastast pensionifondide tasusid.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474