Kõige rohkem on veel elektrita majapidamisi Raplamaal, Harjumaal Arukülas, Viljandi- ja Jõgevamaal.
„Teeme oma parima, et rikked keskpingeliinidel, mis varustavad suurt arvu majapidamisi, saaks likvideeritud tänase päeva jooksul. Saame sellega vooluta klientide arvu küll jõudsalt vähendada, kuid paraku paljude üksikuid majapidamisi toitvate madalpingeliinide parandamiseni me täna veel ei jõua,“ ütles Jaotusvõrgu juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne.
Tõnne sõnul on enam kui 150 brigaadi tegutsenud maksimumvõimsusel, kuid tormikahjude ulatus on suur. „Osal liinidel on olnud koguni kuus riket – elektrikud teevad ühe korda, vaatavad, et liini pingestada ei õnnestu ja hakkavad seejärel uut rikkekohta otsima,“ kirjeldas ta rikete kõrvaldamise aeganõudvat protsessi.
Ainuüksi esmaspäeval tuli Eesti Energiale 40 000 rikkekõne ja ligi 7000 SMS-sõnumit. Eile lisandus veel 22 500 helistamist ja 9000 lühisõnumit. Tavaolukorras tuleb rikkekõnesid kuu jooksul 15 000. Rikkekõnede teenindamisse on kaasatud 48 klienditeenindajat.
Elektrikatkestustest saab teatada helistades, saates SMSi rikketelefonile 1343 või veebilehe www.energia.ee kaudu. Elektrikatkestuse tekkides palub energiafirma enne rikkenumbrile helistamist 15-20 minutit oodata, kuna selle ajaga jõuab katkestuse info andmebaasi ja siis oskab klienditeenindaja rikke likvideerimise kohta juba täpsemat infot anda. Ühtlasi palub Eesti Energia riketest korduvalt mitte teatada, et vältida telefoniliini ummistumist ja säästa ka helistajate mobiiltelefonide akusid.
Autor: Haldusuudised.ee