21. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Parts: Tallinn ei tee teederemonti, sest augud ei hääleta

Tänasel valitsuse presskonverentsil kritiseeris majandusminister Juhan Parts Tallinna linnapead Edgar Savisaart ja sõnas, et Savisaar kiusab autoomanikke.

"Kui me üldse räägime kohalike omavalitsuste teedest, siis riik eraldas sellel aastal ju 60% rohkem kui eelneval aastal, umbes 10% arvestuslikult aktsiisist ja see raha jagatakse omavalitsuste vahel omavalitsuste vahelise kokkuleppe tulemusena," sõnas Parts. Ta kirjeldas, et seejuures võetakse eraldi koefitsiendina arvesse tänavate pikkused, teede pikkused jne.

"Küllap võib nõustuda sellega enamike Eesti omavalitsuste puhul, et muidugi oleks hea, kui riik suudaks rohkem teedele eraldada ka n-ö riigieelarvest, aga ma arvan, et see reegel ei kehti Tallinna linna puhul - kui me vaatame tegelikku tulubaasi ja selle ühe või teise omavalitsuse üldisi hakkama saamise võimalusi," sõnas Parts. "Me kõik tõenäoliselt, kui lumi vahepeal sulab, istume oma autodega nendes suurtes aukudes ja mõtleme koos Edgar Savisaarega, et miks see auk siia tekkis? Paganama talv, jälle, näe sulab!"

Vastus on Partsi sõnul väga lihtne: alates 2006. aastast on Tallinna linna teede kapitaal- ja taastuvremondi eelarve vähenenud kuskil viis korda.

"Viis korda! Tallinna linn süsteemselt ei tegele elementaarse asjaga! Selline teedepoliitika Tallinna eelarves on poliitiliste tahete küsimus," märkis Parts. "Miks Edgar Savisaar seda teeb? Ma vastan tema eest, sest vaadake, ta esiteks süsteemselt kiusab autoomanikke ja teiseks, augud ei hääleta. See on Savisaare mõtlemistase."

parts ennustas, et Tallinna tänavate seis läheb süsteemselt halvemaks, sest ei remondita, ei tehta kapitaal- ega taastuvremonti.

"Kui te võtate välja riigieelarve ja meie kogu teede mahud, mida riik haldab, kui palju me võitleme selle eest, et tegelikult hoida seda minimaaltaset, seal on palju erinevaid võrrandeid, kuidas me hoiame, et süsteemselt teha kapitaalremonti, teha taastuvremonti, teha pindamist. See on tegelikult, et hoida ära sedalaadi teede lagunemist. See ongi vastus küsimusele, kui te järjekordselt oma kalli autoga põrutate suurde auku, siis vastus on selles, et see on süsteemne poliitika tulemus. Kõik," sõnas Parts.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474