Sadolini juht: katastroofituriste tuleb ohjata

Sadolini Rapla tehase juht Raivo Vasnu rääkis kinnisvarauudised.ee Tuleohutuse aastakonverentsil, et tänases päriselus on õnnetuse korral palju katastroofituriste.

"Katastroofituriste kipub alati olema. Meie õnnetuse tegevusplaani muudatus pärast viimast vahejuhtumit oli, et turvafirma G4S valvur jääb õnnetuse korral väravasse alles, aga temale lisandub õnnetuse korral meie oma inimene, kes võtab valvamise üle, sest ta tunneb töötajaid nägupidi. Ja laseb territooriumile sisse vaid meie inimesi, mitte uudishimulikke telefoniga pildistajaid," ütles Vasnu.

Sadolini Rapla tehas on maailma suurima keemiatööstusettevõtte, börsil noteeritud Akzo Nobeli tütarettevõte. Sealjuures on Rapla tehas Akzo Nobeli väikseim tehas Euroopas. Vasnu märkis, et nemad kuuluvad ohtlike ettevõtete hulka.

Vasnu rääkis, kuidas on tuleohutus korraldatud suurettevõttes ehk milline on päris elu. Ta lisas, et Rapla tehases on ka spetsiaalne ametikoht HSEehk ohutusega tegelev inimene.

"Meie tootmises tuleb tegeleda etüleeni, tolueeni ja ka plahvatusohtliku alküüdiga. Alküüd on värvi sideaine. Värv sisaldabki sideainet, lahust ja värvipigmenti. Endiselt on 80% värve on lahustipõhised, sest see on efektiivsem. Veel põhinevaid on vähem," lisas ta.

"Täna on meil laos hetke seisuga põlevat kaupa - 3000 tonni. Meie lao kolm seina on betoonist, metsapoolne sein on plekist. Et, kui läheb, siis läheb metsa," märkis ta naljatledes. Aga Vasnu toonitas, et Rapla tehasel on ülemaailmsed plahvatusohutuse ehk EX-nõuded täidetud. "Aga juba olemasoleva tootmisprotsessi EX-nõuetega kooskõlla viimine on ettevõttele äärmiselt kulukas. Sageli on tootmise sulgemine otstarbekam. Akzo Nobel on näiteks alküüditootmist koomale tõmmatud Inglismaal ja Türgis," kommenteeris ta.

Sadolini ettevõtte kindlustamine on emaettevõte vastutusala. Rapla tehas ei ole Eestis kindlustatud. "Meil ei ole lubatud ei e-sigaretid ja mobiiltelefonid. Need käivad puhkeruumis metallkappi, sest kui nt Samsungi mobiiltelefon kukub maha ja patarei tuleb välja, siis maha kukkunud aku võib sädemeid pilduda metallpõrandal. Suitsurada on 120 meetrit. Suitsetajaid on Rapla tehase 120 töötajast umbes 16 inimest.

Automaatne tulekahjusignalisatsiooni süsteem (ATSi) annab vahel ikka valehäireid - Sadolinis on neid kuus 2 korda keskmiselt. Kes kontrollib põhjust? Päästeamet tuleb Vasnu sõnul kohale niikuinii. Kolmel inimesel tehases jookseb ka mobiiltelefonidesse häire. Meil on puhas ja tolmuvaba tootmine, meil neid häireid nii palju pole. Kunagi olin keraamikatehases ja seal oli andur tolmune ja pidevalt oli ATSi pult punane.

Mis on valehäirete sagedasemad põhjused? Tänavu oli ükskord näiteks suits naabrite juurest. Teine kord oli tema sõnul nende tehase anduri rikkega seotud. Ika juhtub, et mõni juhe saab vigastada.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kinnisvarauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Uudised