20. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kinnisvara turundamine algab tootearendusest

Endover Kinnisvara turundusosakonna juht Kristel Laud.
Foto: Endover
Endover Kinnisvara on tuntud elukondliku kinnisvara turul silma paistvate arendusprojektide poolest. Olulist rolli ettevõtte edus on mänginud läbimõeldud turundustegevus. Endoveri turundusosakonna juht Kristel Laud on veendunud, et turundusalaseid teadmisi rakendatakse Eesti kinnisvaraturul veel kaugelt liiga vähe.

Kommenteerib Kristel Laud.

 „Turundusele panustamine on Endoveri puhul olnud teadlik käik. Kinnisvara turundamisel saab kasutada palju turunduse põhitõdesid alustades planeerimisest ja tootearendusest kuni turunduskommunikatsioonini. Turundus ei ole pelgalt reklaamimine ega reklaami panek meediakanalitesse.  Suures pildis on turundusel tootearenduse protsessis oluline roll, miks siis ei peaks see ka kinnisvara puhul nii olema?

 Kinnisvaraäri aluseks on hästi valitud ja planeeritud objektid, vastavalt objekti valikule tuleb ka selle võimalikele ostjatele ehk sihtgrupile otsa vaadata juba enne objekti omandamist. 

 Objektide valikul tegeleme väga palju nii-öelda tuleviku nuusutamise ja hindamisega, milline on linnaruumi areng lähitulevikus ja kus inimesed võiksid tahta elada. Pean Endoveri tugevuseks  planeerimist ja objektide omandamise eelset analüüsi, mis koosneb paljudest erinevatest detailidest. Turunduse roll on seejuures võimendada toote väärtust ja tugevusi ning luua neid juurde, töötades välja lisaväärtust loovaid elemente.

 Võtame näiteks peatselt valmiva City Residence´i Tartu maantee 56. Hetkel, kui selle projektiga alustasime, ei olnud Tartu maantee inimeste jaoks unistuste elupaik, kuid täna on seearenemas üheks Tallinna kaasaegseimaks peatänavaks, mis lähiajal saab hoopis teise ilme ja kujuneb ka hinnatud elupaigaks. Meil oli väga tugev usk, et see nii läheb ja  see on ennast tõestanud. City Residence  on väga hästi vastu võetud."

Ostja suhtestab end elustiiliga

"Väga hästi on läinud ka Uus-Kalamaja piirkonnas Tööstuse tänaval asuvatel loft-tüüpi korteritel 47BLoftid arenduses. Näeme seda piirkonda väga perspektiivikana. Sinna kolivad inimesed, kes on otsinud Kalamajas isikupärast kodu ja eristumise võimalust. Uus-Kalamaja mereäärne osa täidab seda nišši, seal on nii Kalamaja hõngu kui industriaalset touch´i, nii meri kui südalinn on lähistel.

Teatud juhtudel on vaja rohkem tulevikku tunnetada ja visooni omada, teatud juhtudel on juba olemasoleval hetkel kõik eeldused eduks loodud ja selgelt on ka turundusotsused ja -tegevused siis erinevad.

Pelgulinnas asuv Heina tänav 5 müüs ennast sõna otseses mõttes ise, oli vaid vaja olemasolevad ilmselged argumendid esile tuua -- Telliskivi loomelinnaku lähedus, kenasti korda tehtud tammealleega Heina tänav, hästi läbimõeldud rohelise privaatse hooviga projekt, privaatsete sissepääsudega ridaleamu-tüüpi hoovimaja ja autentselt rekonstrueeritud tänavamaja. Sama efekti, kuigi erinevate müügiargumentidega, on tunda ka meie uusima arenduse Aurora Park´i osas.

Kahtlemata on elukondliku kinnisvara turundamisel on oluline roll emotsioonidel. Tulevane elanik soovib suhestada end elustiiliga, mida kannab edasi nii hoone asukoht, arhitektuur ja disain kui ka hoone turunduslik identiteet ja stiil.  Peame oluliseks avara pilguga maailmas ringi vaadata. Möödunud aasta olulisimateks inspiratsiooniallikateks on olnud New Yorgi ja Londoni ja arendused, kust saime idee näiteks idee Tartu maanteel valmiva City Residence´i talveaed-rõdude jaoks. Eesti kliima on sarnane Londoni kliimaga, kuhu suletud ja ruumi ning vaadet  avardavad soojad rõdud hästi sobivad. Tööstuse 47B loft´ide industrialistlikud siseviimistluspaketid on inspiratsiooni saanud New Yorgist.

Objektist tulenevalt realiseeruvad ka ideed. Loome lisaks elukeskkonnale ka elustiili, millega ostja saaks end samastada. Südalinna Gonsiori 9 asuvasse luksuslikku Ambassadori arendusse kodu ostjal on erinev elustiil ja ootused võrreldes hubase aedlinnaliku Lõokese 5 arenduse huvilistega. Seda peab toetama ka projekti stiil, logo ja bränding."

Kristel Laud kõneleb Äripäeva Kinnisvarakonverentsil 10. veebruaril, kuidas turundusvõtete abil panna kinnisvaraobjekt rääkima oma lugu ning kuivõrd mõjutavad emotsioonid kinnisvara ostuotsuseid ja hinda. Vaata Kinnisvarakonverentsi programmi SIIT.

Autor: Eva Kiisler, ehitusväljaannete juht

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474