„Uuringu tulemused peaks avalikkuse ees ja otsustajate laual olema 2018. aasta teises pooles. Ei salga, et ootan seda suure huviga,“ kommenteeris majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
Ületuleval aastal valmiva ja Euroopa Kesk-Läänemere programmist rahastatava põhjaliku Tallinna-Helsingi vahelise püsiühenduse tasuvusuuringu kaks hanget on leitavad üle-Euroopalises hankesüsteemis Ted (http://ted.europa.eu/).
Esimene hangitav uuring (WP2) on võrdlev mõjuanalüüs, mis kätkeb endas põhjalikku taustaanalüüsi, sealhulgas rajatava tunneli mõju nii Eesti, Soome, kui ka kogu Euroopa majandusele, demograafilistele arengutele, samuti sotsiaalsetele, regionaalsetele ning majanduslikele väljavaadetele mõlemas riigis. Antakse hinnang kA reisi- ning kaubamahtudele ja tehakse traditsiooniline tasuvusanalüüs.
Teine hangitav uuring (WP3) on tehniline kontseptsioon ja majanduslik hinnang, mis keskendub raudteetunnelile, kuid vaatluse alla võetakse ka alternatiivseid ühendusi ning uuemaid või alternatiivsed tehnoloogiaid. Uuringus kaalutakse erinevaid trassivariante. Uuringuga analüüsitakse muuhulgas tehnilisi lahendusi, halduskulusid, teostatakse riski- ja turvaanalüüs, hinnatakse tunneli mõju keskkonnale ning linnaruumile.
Hanked toimuvad kahes osas piiratud menetlusena. Hankeid rahastatakse Kesk-Läänemere programmi projektist FinEst Link.
Varem teostatud tasuvusuuringu eeluuring on leitav aadressil http://harju.maavalitsus.ee/talsinkifix.