16. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nõuanne: vali äri asukoht statistika kaasabil

Kaarel Paap
Foto: Egon Enula, kutseline hindaja, Arco Vara Tall
Ära jäta oma äri asukoha valikut juhuse hooleks, vaid kasuta kinnisvara parima asukoha valikuks Statistikaameti abi, kirjutab Arco Vara äripindade maakler Kaarel Paap.

Eduka äri väga oluliseks komponendiks on ettevõtte asukoht, mis ideaalis peaks paiknema sihtgrupile võimalikult lähedal. Oma abikäe ärikinnisvara paremaks positsioneerimiseks on ulatanud Statistikaamet.

Statistikaamet on oma veebilehel teinud kättesaadavaks erinevate loenduste käigus kogutud rahvastikuandmed, mida saab muuhulgas edukalt kasutada eelkõige selliste ettevõtete tegevuskoha valikul, mis tegutsevad teenindus-, toitlustus- või majutusvaldkonnas. Taoliste ettevõtete jaoks on oluline paikneda füüsiliselt seal, kus liigub palju potentsiaalseid kliente, kes on valmis kohe uksest sisse astuma ja ostu sooritama.

Seega, kasutades Statistikaameti asukohapõhist statistikat, on palju lihtsam vastata küsimusele, kuidas oma firmale võimalikult edukat asukohta valida.

Asukohapõhise kaardi saab näiteks koostada piirkonna valdkondade järgi – majandus, rahvastik, sotsiaalelu. Sealt edasi saab valida juba spetsiifilisemaid alamvaldkondi nagu vanuserühmad, mehed-naised, vabad ja abielus jne.

Nii 2011. aasta rahva ja eluruumide loenduse (REL 2011) kui ka viimatise registripõhise loenduse põhjal saab ettevõtja oma äritegevuse piirkonnast väga hea ülevaate rahvastiku sotsiaalmajanduslikust taustast. Kuna nimetatud andmed on seotud konkreetsete aadressidega, saab suurema osa inimesi ruumis väga täpselt paika panna.

Andmeist tõuseb tulu ka kinnisvaraarendajaile. Statistikaameti asukohapõhisest statistikast on kasu ka ärikinnisvara omanikele ja arendajatele, kellele on oluline, et potentsiaalsed üürnikud leiaksid just nende pindadel hea kontakti oma klientidega. Praegu on turul näiteks küll ja küll toitlustus- või kaubanduspindu, mis ei leia üürnikku, kuna tõenäoline klientide voog ei vasta ettevõtjate ootustele.

Teisalt saab statistilisi andmeid kasutada aga argumendina, miks keegi peaks oma äri just ühe või teise kinnisvaraarendusega siduma. Statistikaamet on loonud ettevõtjaile ja kinnisvaraarendajaile vägeva tööriista.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474