31. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rail Balticu trassi hindamis&shytulemused võivad minna muutmisele

Viadukt Rail Balticu trassil
Foto: Rail Balticu projektileht
Kui varem Rail Balticu trassi kinnisvarale tehtud eksperthinnad ja Maa-ameti hindamistulemused erinevad, püüab Maa-amet veenda puudustega hinnangu andjat oma ekspertarvamust muutma.

Rail Balticu trassi piirkonda jääva kinnisvara omanikud on juba mitu aastat tellinud eksperthinnanguid turuhinna fikseerimiseks, et valmistuda võimalikuks vaidluseks või kahjunõueteks, kui kiirrongid nende elu ja majandustegevuse sassi löövad.

Erinevate hindamistulemuste korral analüüsitakse hindajale antud lähteülesannet ja hindamiskäiku, selgitas selgitas Maa-ameti Rail Balticu maade omandamise projektijuht Merje Krinal võimalike vaidluste lahendamist, mis tulenevad eri aegadel ja erinevate inimeste poolt kinnisvarale antud hinnangutest.

„Üldjuhul tuvastatakse erinevuse põhjused ja hindamisvead juba analüüsi käigus ning vastuväited esitatakse hindajale. Kui hindamiskäik on arusaadav ja loogiline, korraldatakse erinevate hindamisaruannete analüüs koos hindajatega,“ ütles Krinal. „Hindamisaruannet peab korrigeerima hindaja, kes on hindamiskäigus teinud vea või lähtunud valedest eeldustest.“

Krinal märkis, et reeglina lahendatakse hindajate erimeelsused läbirääkimiste teel, kuid välistatud ei ole ka vaidluste lahendamine Eesti Kinnisvara Hindajate Ühingu lepitusmenetluses.

Rail Balticu projekti eelarves on maade hindamiseks ette nähtud kuni 300 000 eurot. See summa jaguneb nelja aasta jooksul erinevate Maa-ameti tellitavate teenuste vahel. Kuigi hindajate leidmiseks korraldati riigihange, ei ole võimalik praegu öelda, kas ja kui palju Rail Balticu maade hindamine riigile tavapärastest hindamisteenustest soodsam tuleb.

„Raamlepingu alusel on kavas tellida erinevaid töid, nagu hindamisaruannete koostamine kinnisasja või sellest tehtava äralõike turuväärtuse ja hüvitusväärtuse hindamiseks, kinnisasjade kogumis hindamiseks, kordushindamiseks ja konsultatsiooni andmiseks,“ selgitas Krinal.

Raamleping sõlmiti maksimumhindadega, mis tähendab, et erinevatele töödele on pakutud erinevad hinnad ning erinevate pakkujate hinnad jäävad seejuures võrdlemisi laia vahemikku. Konkreetsete tööde tellimisel viib Maa-amet raamlepingu sõlminud pakkujate vahel läbi minikonkursi ning tööde lõplik hind selgub alles konkreetsete tellimuste ja minikonkursi tulemusena.

Hindamisteenuste raamleping on sõlmitud firmadega Kaanon Kinnisvara Teenused OÜ, Arco Real Estate AS, OÜ Kinnisvaraekspert, OÜ Domus Kinnisvara Vahendus ning ühispakkujad Pindi Kinnisvara OÜ ja ERI Kinnisvara OÜ. 650 Rail Balticu trassi alla jääva kinnistu hindamine algab sel kevadel.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474