Eduka Mõigu maja nimelise stock-office’i projektiga silma paistnud ja praegu Treiali ärimaju arendav Vara Holding Eesti arenduskonsultant Kaupo Jõgi on tegelenud autonduse ja kinnisvara valdkonnas üle 20 aasta ja kogenud selle aja jooksul omal nahal nii paremaid kui ka halvemaid aegu. Seega on mõningane elukogemus olemas, nagu ta ise ütleb lisades, et n-ö halvad ajad ei ole mahavisatud aeg. Selline aeg peaks panema inimesi natuke sügavamalt mõtisklema tehtud vigade üle, kui neid on ette tulnud ning motiveerima rohkem pingutama-mõtlema, kuhu oma energiat tulevikus suunata. “Ja vahel tuleb ka n-ö aeg maha võtta ja endale meelde tuletada, mis on iseendale oluline ning mis ei ole nii oluline,” märgib ta.
Kinnisvarauudised.ee küsimustele vastab Äripäeva kinnisvarakonverentsi stock-office’ite aruteluringis osalev Kaupo Jõgi.
Kui palju säästu või lisahüvet peaks uus üüripind kliendile andma, et ta otsustaks kolimise kasuks?
Seda peab küsima tegelikult ju kliendi käest. Iga klient on unikaalne , samuti tema vajadused ja otsustamise alused tegvuskoha valikul. Tavaliselt on koliva kliendi eesmärk saada endale paremad tingimused ettevõtluse arendamiseks, mida iganes see siinkohal siis tähendama peaks. Need võivad olla näiteks uuemad ja sobilikumad ruumid, kaasa arvatud optimaalne üldpindala, väiksemad kõrvalkulud või üürihind, parem asukoht jms. Mõnikord võivad olla kolimisotsuse vastuvõtmisel otsustavaks aga hoopiski üürileandja pakutavad lisateenused. Samas võib olla kolimise põhjuseks ka asjaolu , et vanal üüripinnal hakatakse tegema kapitaalsemaid rekonstrueerimistöid vms.
Mis on need lisahüved peale selle, et uus pind on energiasäästlikum?
Keegi ei ütle , et uus pind peab olema ilmtingimata energiasäästlikum... Peaks ikka vaatama komplektselt, mis paneb kliendi kolimismõtteid mõlgutama. Asi taandub ju sellele, et kõik kriitiliselt mõtlevad ettevõtjad vaatavad, mis neil uues kohas võrreldes vana tegevuskohaga paremaks muutub. Uues kohas peaks olema võimalik kas hakkama saada väiksemate tegevuskuludega, seal on parem arenemisperspektiiv, ollakse lähemal oma potensiaalsetele klientidele, tänu paremale asukohale on lihtsam kasvatada läbimüüki, ruumid on lihtsalt uuemad, kaasaegsemad, ökonoomsemad, ilusamad vms.
Kuidas soovitad väikest üürnikku korrektse maksedistsipliini tagamiseks ohjes hoida?
Ega siin mingeid imevalemeid ju ei olegi. Tuleb üürniku maksepraktikal silma peal hoida ja mitte liiga pikki maksetähtaja ületusi lubada. Korralik ehk suurem tagatisraha ei tee ka kunagi paha, kuid selle saamine ei pruugi alati nii lihtne olla.