15. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kultuurikatel kui paindlikkuse võrdkuju

Toomas Tirs
Foto: Eesistumine
Et uhket vana tööstushoonet saaks Euroopa Liidu (EL) nõukogu eesistumise tööruumidena kasutada, sõlmis Tallinna Kultuurikatel üürnikega kokkulepped, et üks osa neist kolib ajutiselt mujale ja teine osa kasutab kontorisse tulekuks tavapärasest erinevat sissepääsu.

Kinnisvarauudised.ee küsimustele Kultuurikatla kasutamise kohta vastab Eesti EL nõukogu eesistumise logistikajuht Toomas Tirs.

Vaata kava ja esinejaid siit!

Miks valiti eesistumise kohaks just Kultuurikatel?

Eesistumise raames toimub Eestis üle 230 sündmuse, neist kõige tähtsamad ehk 11 ministrite kohtumist ja seitse ministrite või Euroopa Liidu juhtide osalusega konverentsi Tallinnas Kultuurikatlas.

Valik langes Kultuurikatlale viie pakkumise seast. Kaks tugevamat pakkujat olid Ülemiste City ja Kultuurikatel. Esimese puhul oli tegemist alles arendusjärgus hoonega. Kuna Brexit oli õhus juba 2016. aasta kevadel, tundus liiga suure riskina valida eesistumise olulisimate sündmuste toimumiskohaks hoone, mida veel olemas ei ole.

Kultuurikatel on piisavalt ruumikas ning seda saab kohendada just eesistumise vajadustele vastavaks. Eesistumise tippsündmuste korraldamiseks on vaja mitmeid erinevaid ruume väiksemateks kohtumisteks, meediakeskuseks ning paljuks muuks. Lisaks on vaja suurt nõupidamisteruumi, kuhu peab ühe laua ümber mahtuma korraga kuni 90 inimest.

Kultuurikatla tugevuseks on põnev tööstuslik interjöör, mis jääb külastajale meelde, aga ka asukoht Tallinna kesklinnas.

Koostöö Kultuurikatlaga on olnud väga hea. Kui eesistumine nihkus pool aastat varasemaks, leidis Kultuurikatel lahendused, kuidas eesistumise tippsündmused siiski saaksid nende ruumides toimuda.

Millal hakkate ruume ette valmistama ja kui kaua aega see võtab?

Ruume hakkame ette valmistama alles vahetult enne eesistumise algust, praeguste kokkulepete kohaselt 20. juunil.

Kui palju ruumide sisekujundusele ja muudele ümberkorraldustele raha kulub?

Kultuurikatla sisekujunduse ja sisustuse ideekonkursi võitis mullu detsembris Vaikla Stuudio tööga „Vool“. Pakutud ideed sobituvad ka teistesse kohtumispaikadesse nii Eestis kui ka Brüsselis, Euroopa Liidu Nõukogu peahoones Justus Lipsiuses ja Euroopa Ülemkogu uues peahoones Europa majas. Võidutöö on midagi täiesti uut, pakutud lahendus sekkub Kultuurikatla atraktiivsesse tööstuslikku interjööri nii vähe kui võimalik ja täpselt nii palju kui vajalik.

Sisekujundajad kujundavad Kultuurikatlas kõik peamised tippsündmuste ruumid: kohtumiste saalid ja meediakeskuse, ametnike ja ajakirjanike tööruumid, foto- ja tervitusalad, garderoobi jpm. Läbirääkimised tööde mahu ja maksumuse üle veel käivad, nii et lõplikest summadest on vara rääkida.

Milliseks kujuneb kogu eesistumisperioodi üür koos kõrvalkuludega?

Kultuurikatla üüriks kulub 811 000 eurot pluss käibemaks.

Kas ja kui palju jääb Kultuurikatlasse eesistumise ajaks teisi üürnikke ning kui jääb, millised tingimused üürileandjale esitasite, et teised üürnikud ei põhjustaks teile ebamugavusi ega tooks kaasa nt kõrgendatud turvariski?

Need Kultuurikatla üürnikud, kelle ruume kasutame eesistumise ajal, kolivad ajutiselt teistele pindadele. Need kokkulepped tegi üürnikega Kultuurikatel. Riigikantseleil on üürileping Kultuurikatlaga, mitte ühegi üürnikuga otse. Üürnikud, kelle ruume eesistumise läbiviimiseks vaja ei ole, jätkavad tööd oma kontorites. Restorani „Korsten, Armastus & Hea Toit“ ruume kasutame eesistumise tippsündmuste toitlustusalana.

Tõsi, eesistumise tippsündmustele, kuhu tulevad riigi- ja valitsusjuhid, ministrid ja Euroopa Liidu juhid, kehtivad ranged turvalisuse reeglid ning sellesse Kultuurikatla ossa, kus eesistumise sündmused toimuvad, pääsevad vaid osalejad või inimesed, kes neid korraldavad. Aga selleski küsimuses on meil olnud Kultuurikatlaga hea koostöö ning Kultuurikatel on leidnud lahendused, kuidas kõik üürnikud siiski oma kontorisse pääsevad, mõned küll ajutiselt teistest sissepääsudest kui harjutud. Üürime Kultuurikatelt juuni lõpust oktoobri lõpuni.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474