Mida Airbnb-kriisi vältimiseks teha?

Heldin Malmet
Heldin Malmet

Airbnb trügib jõudsalt populaarsete majutusplatvormide hotels.com ja booking.com kõrvale, kuid kahjunõudeid tuleb klaarida eraisikute vahel ning omal jõul, kirjutab tarbijakaitseameti jurist Heldin Malmet.

Pettumuste ära hoidmiseks soovitab Heldin Malmet järgmist.

Kui üüritav korter ei vasta ootustele

Airbnb poole pöördudes peab arvestama, et teavitus tuleb edastada hiljemalt 24 tunni jooksul peale check-ini tegemist – selliste tingimustega nõustusid sa broneerimisel. Võimalusel tasub pretensioonile lisada ka fotod. Korteriomanikku tasub teavitada Airbnb platvormil koostatud sõnumiga, mis on oluline ka selleks, et Airbnb näeks, et oled püüdnud korteriomanikuga ise lahenduseni jõuda.

Vastavalt „Külalise hüvitamise eeskirjale“ (inglise keeles Air Bnb’s Guest Refund Policy) kuuluvad hüvitamisele juhud, kus korteri omanik ei võimalda üüripinna kättesaamist või majutus ei vasta tingimustele, näiteks magamiskohtade arvu, asukoha või lubatud mugavuste poolest. Hüvitamisele kuuluvad ka olukorrad, kus majutuskoht ei ole puhas, on ohtlik või kui seal on igapäevaselt koduloomad, mille kohta ei olnud pakkumises märget.

Sellistel juhtudel peaks üürnik tagasi saama tasutud summa või pakutakse talle sarnaste omadustega asenduspinda. Airbnb kasutajatingimuste kohaselt ei ole platvorm vastutav, kui üürnik esitab pretensiooni rohkem kui 24 tundi pärast check-ini.

Kui kodumajutuse seadmed ei tööta

Võib juhtuda, et üüritud kohas ei toimi näiteks nõudepesumasin või juhtmeta internetiühendus. Kui üürileandja vastutust ei võta ning probleemi ei lahenda, on sul õigus esitada hüvitisnõue Airbnb-le. Sealjuures peab jällegi probleem olema ilmnenud 24 tunni jooksul pärast check-ini (loe: Guest Refund Policy). Kui 24 tundi on möödunud, võib Airbnb olla vaid sinu ning üürileandja vahelise probleemi lahendamises vahendajaks, kuid Airbnblt hüvitist nõuda ei saa.

Kui kaaselanikud või üürileandja ei meeldi

Sellise probleemiga puutuvad kokku vaid need, kes ei üüri kogu korterit või maja, vaid ühte tuba elupinnast. Ennetada saab, kui lugeda enne broneerimist teiste klientide hinnanguid lugedes. Korteriomanikuga kontakteerudes võiks analüüsida, kas omanik suhtleb sõbralikul toonil, sest juba ebaviisakas suhtlusmaneer võiks näidata n-ö punast tuld. Juhul, kui konfliktid tekivad majutuse ajal, võib abi saamiseks pöörduda Airbnb poole. Seejuures tasub silmas pidada, et ka Airbnb ei pruugi saada midagi teha, kui kui korteriomanik lihtsalt ei meeldi. Abi võib olla sellest, kui hoida suhtlus korteriomanikuga vaid minimaalsel vajalikul tasemel. Enne broneerimist tutvuge kindlasti konkreetsele majutuskohale kehtivate kodukorra reeglitega (house rules).

Kui korteriomanik tühistab broneeringu

Juhuseid, mil korteriomanik tühistab broneeringu viimasel hetkel, tuleb ikka ette ning nendeks peab valmis olema. AirBnb lubab sul sellisel juhul valida eelmise broneeringu maksumuse ulatuses uue koha või pakub raha tagasi.

Kui kaotasid võtme või jäid ukse taha

Helista või saada kohe oma korteriomanikule sõnum, et talle tekkinud probleemist teada anda. Enamus Airbnb kaudu elamispinna üürilepakkujad on kusagile tagavaravõtme jätnud. Samas, kaotatud võtme eest pead sa tõenäoliselt raha maksma ja vastav summa peetakse reeglina kinni sinu deposiidist.

Kui korteriomanik kirjutab halva arvustuse

Airbnb on unikaalne selle poolest, et nii üürnikud kui üürileandjad saavad üksteist teenuse kasutamise järgselt arvustada ja seda nad reeglina ka teevad. Kui korteriomanik kirjutab sinu kui üürniku kohta negatiivse arvustuse, peaksid kindlasti sellele vastama ning esitama oma selgituse. Arvustusele vastamiseks on aega vaid 14 päeva, seega tasub kiiresti reageerida.

Kui nõutakse Airbnb-välist maksmist

AirBnb teenuse üldtingimuste kohaselt toimub teenuse eest tasumine vaid Airbnb kaudu. Seega, kui üürileandja teeb ettepaneku tasuda broneeringu eest mõnele muule vahendajale või e-kirjaga edastatud arve kaudu, ei ole tegemist ausa tehinguga. Airbnb ei edasta klientidele kunagi arveid! Samuti ei tee Airbnb tehingud Western Unioni, MoneyGram’i, Cashier's check, Money order või mõne muu raha saatmise programmi vahendusel.

Tarbijakaitseametile on laekunud kaebusi, kus tarbijad nõustusid suhtlema ja arveldama majutuskoha pakkujaga platvormiväliselt. Sellistel juhtudel on tarbijad eiranud platvormi kasutajatingimusi ning sattunud hiljem pettuse ohvriks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kinnisvarauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Uudised