17. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Intervjuu: tulekul rohkem infot tarbija kohta

Karin Noppel-Kokerov
Foto: Aivo Kallas
Eesti suurimad kinnisvaraportaalid varustavad eraisikutest külastajaid üha rohkem meelelahutusega ning kütavad üles nende unistusi, mis varem või hiljem kinnisvara- ja sisustusostudeks vormistuvad. Kuid ettevõtjad saavad juba praegu sellest kasu - infona tarbijate kohta.

Intervjuu City24 juhi Karin Noppel-Kokeroviga.

Mis oli uue, Homeri-nimelise sisustusportaali tegemise põhjuseks?

Ühel hetkel vaatasime, et kinnisvaraportaali City24 külastajate hulk on võrreldamatult suurem kui aktiivne ostjaskond. Analüüsi tulemusena selgus, et inimestel meeldib lisaks enese kinnisvaraturuga kursis hoidmisele City24-s ka sisustusideid otsimas käia. Miks mitte nende soovidele siis vastu tulla.

Uue asjana aitab City24 ka sisekujunduskaupade müüjail sihtgrupi profiili määratleda, rääkis Karin Noppel-Kokerov. Portaaliga Homer koostööd tegevad poed saavad vastuseid näiteks järgmistele küsimustele. Kas nende tegelikku sihtgruppi kuuluvad verinoored inimesed või pigem täis tööeas või hoopis vanemad kodusisustajad? Mida nad internetist otsivad ja milliseid märksõnu kasutavad? Milliseid sisustustooteid hooajaliselt eelistavad? Kas internetis surfajad ning unistajad kohe ka sisustuspoodi lähevad ning kui kiirelt nad lõpuks kinnisvara ostuotsuseni jõuavad, on muidugi raske öelda. Ka ei jaga kinnisvaraportaalid praegu sarnast infot kinnisvaraarendajatele ega järelturu korterimüüjatele, kes oma tegeliku sihtgrupi kohta hädasti detailsemat infot vajaksid.

Kust tuli nimi, mida tahab kasutajatele öelda, millega meeles püsida?

Nimi pidi kindlasti seostuma koduga, kuna City24 tegutseb aktiivselt lisaks Eestile ka Lätis ja Leedus, pidi see olema kõigis riikides sobiv ning meeldejääv.

Kui palju võimaldab Homer kinnisvaraarendajatel müüki City24 keskkonnas toetada?

Kinnisvaraarendajad panustavad palju sellesse, et sisustada ilusaid näidiskortereid ning luua hea kujutelm sellest, milline kodu uues majas võiks olla. Homer aitab kindlasti kaasa, et viia info uutest projektidest potentsiaalsete klientideni tavapärasest erineva nurga alt – mitte kinnisvara otsija vaatenurgast, vaid ilusa sisustuse ja keskkonna otsija vaatenurgast.

Kas ja kuidas saavad Homerit kasutada järelturu korterite müüjad?

Koos kuulutuse ülespanemisega saab saata soovi Homerile, et pildid ka sinna üles laetaks. Selliselt on võimalik kuulutuse infot rohkemates kanalites levitada. Lisaks sellele annab Homer hea võimaluse oma loodud ilusat kodu ning ideesid jagada ka teiste inimestega ja saada seeläbi lihtsalt üks tore ning positiivne emotsionaalne laeng.

Palun kirjeldage pisut olulisemaid tegevusi, mida enne uue sisustusplatvormi ellukutsumist City24s teha ei saanud, aga nüüd saab.

City24 on kinnisvaraportaal, Homer sisustusportaal ning olgugi, et mõlemad on seotud koduga ja saavad üksteist toetada, on tegemist erinevate valdkondade ning erinevate äridega. Püüame Homeris olla kodumaise pakkumise põhised, ehk oluline osa on sellel, et piltidel olevaid tooteid või nendele sarnaseid sisustustooteid oleks võimalik Eestist osta ning klient saab infot, kust ning mis hinna eest. Teeme koostööd sisustuspoodidega, et see info Homeris olemas oleks. City24-st praegu sisustusinfot ei leia.

Millist infot Homeri premium-paketi ostjatele tarbijate kohta vahendate?

Pakume sisustusturu analüüsi nii üldisemalt kui ka Homeri-põhiselt. Millised sisustustooted on hooajaliselt populaarsed, mida inimesed otsivad näiteks Googlest, milliseid märksõnu kasutavad, milline on kasutajate demograafiline profiil jne. Lisaks anname igale sisustuspoele ka tema enda profiili tulemuste infot.

Kuna varem said kinnisvaramüüjad City24st ja KVst kuulutustel klikkijate kohta väga üldist infot, mille põhjal pidi ise sihtgruppi, huvi põhjusi või selle puudumise põhjusi leiutama, kas nüüd on võimalik saada midagi uut?

Praegu on info jätkuvalt üldine, kuid arenguplaanides on kindlasti mõtted seda detailsemaks viia. Seda nii selles, kuidas objekti paremini turundada kui ka selles, kuidas leida sobiv hinnatase.

Praegu tundus Homer olevat suunatud vaid kodu sisustavale eratarbijale. Mida sarnast on juba välja töötatud ettevõtetele, mis otsivad äriotstarbelist kinnisvara kas üürimiseks, enda tarbeks või investeerimiseks?

Õigesti tundub, Homer ongi peamiselt eratarbijale mõeldud sisustusportaal. Kinnisvara ost, müük ja üürimine jäävad endiselt ikka City24 pärusmaaks.

Kui tõenäoline on, et City24 ja KV.EE tulevikus ühendatakse? Kui nii juhtub, milline tehniline platvorm kasutusse jääb ja mis saab edasi Homerist?

City24 ja KV.EE on erinevad ettevõtted, erinevad kaubamärgid ja erinevad tiimid, mis konkureerivad igapäevaselt turupositsiooni ja klientide võitmise pärast. Ma ei pea ettevõtete ühendamist tõenäoliseks.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474