Centennial Hotel Tallinna ja Kreutzwald Hotel Tallinna juhataja Kadi Saadlo sõnul eelnes neljatärnistaatuse saamisele põhjalik eeltöö ja hindamisprotsess. “Selleks, et kontrollida meie hotellide vastavust üle-Euroopalise ametliku tärnisüsteemi nõuetele, hindas EHRLi juures tegutsev järgukomisjon ühtekokku 270 kvaliteedikriteeriumit,” selgitas ta. “Kuigi neljatärnistaatus kehtib viis aastat, võib ekspertkomisjon ka hiljem teha ette teatamata kontrollkäike.”
270 hindamiskriteeriumi seas kontrollis hotellide ametlik järgukomisjon, kas Centennial Hotel Tallinna ja Kreutzwald Hotel Tallinna igas numbritoas on olemas õmblus- ja kingapuhastusvahendid ning piisavalt erinevat tüüpi riidepuid, kas külastaja saab pesupesemise, triikimise või keemilise puhastuse tellimisel rõivad tagasi samal päeval ning kas numbrituba saab täielikult pimendada ja kogu valgustust sisse või välja lülitada voodist tõusmata.
Eksperdid hindasid ka üldruumide atmosfääri meeldivust (valgustus, lõhn, värv, taustamuusika jne), uste helipidavust, vihmavarjude ning värskete ajalehtede ja ajakirjade olemasolu vastuvõtus ning seda, kas veebilehekülje broneerimissüsteemis on näha külastajate arvustused. Hotellid pidid tutvustama oma kaebuste lahendamise ja külaliste korrapärase küsitlemise süsteeme ning tõendama testostude ja prooviklientide kasutamist.
Alates 2011. aastast kehtib kõigile Euroopa hotellidele tärnisüsteem Hotelstars Union, mis ühtlustas senised erinevad tärnikategooriad, et klientidel oleks lihtsam ootuspärase kvaliteediga hotelli valida. Eestis on ühtekokku 12 neljatärni- ning 5 neljatärni SUPERIOR-staatusega hotelli, neist kolm kuulub hotelliketti Unique Hotels Group.