(Sisuturundus)Kuidas valida oma majale sobivat fassaadi?

Mis on sisuturundus? >

Iga maja silmapaistvaim osa on fassaad, mis ideaalis peaks olema terve ja puhas ning kaunistama kogu hoonet. Kuid kuidas teha õige valik enda maja puhul? Juhtnööre jagab ja erinevatest trendidest räägib siseviimistlusmaterjalide ja fassaadikattematerjalide müüja Vivarec OÜ fassaadide projektijuht Marju Noormets.

Esimese asjana tasub kindlasti tähelepanu pöörata materjali vastupidavusele. Vastupidav materjal on enamasti küll kallim, kuid arvestades hilisemaid hoolduskulusid või isegi vajadust väljavahetamiseks, tuleb kokkuvõttes soodsam. Lisaks on enda maja ehitamise või remontimise juures kahtlemata väga oluline see, et materjal omanikele meeldiks. Maja fassaad pole ju kergesti eemaldatav mööbel, vaid jääb elanikega aastateks.

Kindlasti ei ole fassaadi ülesanne olla pelgalt kaunis, vaid kaitsta maja välistest ilmastikumõjudest tulenevate ohtude eest. Vivarec OÜ tegeleb fassaadimaterjalidega, mida paigaldatakse ventileeritava ehk tuulduva fassaadi põhimõttel. See tähendab, et fassaadipaneeli ja konstruktsiooni vahele jääb õhkvahe. Tuulduval fassaadil on võrreldes mittetuulduva fassaadiga mitmeid eeliseid, millest kõige olulisem on hoone sisekliima parandamine: talvisel ajal hoiab tuulduv fassaad hoone soojana ja suvel jahutab. Samuti pääseb hoonest õhkvahe kaudu välja niiskus, vältides majas hallituse teket. Lisaks on tuulduvate fassaadidega hoonete seinad paremate akustiliste omadustega.

Millised fassaadimaterjalid on moes?

Materjalide trendidest rääkides on populaarseimad soodsamas hinnaklassis olevad tsementkiudpaneelid Equitone Tectiva. Nende looduskivi või betooni meenutav välimus sobib hästi kokku meie looduse värvidega. Eramute puhul kasutatakse sageli krohvipinna ilmestamiseks naturaalse puiduspooniga kaetud Prodema kõrgsurvelaminaatpaneele, mis on vastupidav alternatiiv fassaadivineerile. Kui rahakott Prodema-paneeli välja ei kannata, siis on heaks alternatiiviks kõrgsurvelaminaat, mille muster on trükitud. Pakume kvaliteetseid Austria tootja Fundermax paneele, mille laiast mustrite ja toonide valikust leiab igaüks oma lemmiku. Kõrgsurvelaminaatpaneelid on väga vastupidavad ning hooldusvabad aastakümneteks.

Eramute puhul on veel vähe kasutust leidnud suuremõõtmelised keraamilised plaadid, mis pakuvad näiteks tootjad Graniti Fiandre, Atlas Concorde, Inalco, Lea Ceramiche ja Laminam. Keraamilised plaadid imiteerivad loomutruult kõikvõimalikke pindu looduskivist, betoonist tekstiilini, olles samas minimaalse veeimavusega ja väga vastupidavad.

Rääkides aga eristuvatest ja põnevatest materjalidest tasub esile tuua klaaskiudbetooni. Eestis on betooni alati armastatud, kuid uudsed tänapäevatehnoloogiad võimaldavad toota õhukesi betoonplaate, mida saab paigaldada tuulduva fassaadi printsiibil. Tellida on võimalik reljeefseid paneele või ilmestada neid graafilise betooni viimistlusega. Lisaks võimaldab tehnoloogia toota ruumilisi elemente.

Ivanka klaaskiudbetoon. Projekt: Spa Budapestis. Arhitekt: NIRMANA.
Ivanka klaaskiudbetoon. Projekt: Spa Budapestis. Arhitekt: NIRMANA.

Eesti inimesed katsetavad meelsasti erinevate materjalidega, kombineerides puitu, metalli, kivi, fassaadiplaati. Näiteks Kalaranna Kodu korterelamutel on kasutatud fassaadipaneeli Equitone Tectiva, millel sekundeerib rõõmsavärviline puit. Huvitavaid lahendusi saab ka ühest materjalist fassaadiga, mängides erinevate plaadi suurustega.

Spikker: siledamat pinda on lihtsam hooldada

Materjalide head ja vead sõltuvad sellest, mida inimesed tahavad ja mis neile meeldib. See, mis ühele tundub veana, on teise jaoks põnev – näiteks naturaalse betooni väljendusrikas pind võib sõltuvalt inimesest tunduda kas ilusa ja põnevana või lihtsalt mittekvaliteetse praakmaterjalina. Lisaks on muidugi materjalid oma olemuselt tugevamad ja hapramad. Keraamiline plaat on sisuliselt igavene, kuid siiski habras. Kõrgsurvelaminaati on lihtne paigaldada, mustrite ja värvitoonide valik on lõputu, kuid oma olemuselt võib see tunduda naturaalsete materjalide austajatele liiga tehislikuna.

Mida siledam on fassaadi pind, seda lihtsam on seda hooldada. Seejuures leidub tooteid, millel on nn isepuhastumise võime – keraamilised plaadid, mille pinnale on kantud enne põletamist titaandioksiid. Näiteks keraamiliste fassaadikatete tootja Agrob Buchtali KeraTwin ja KerAion plaatidel on HT-kate – pinnale moodustub veekiht ning mustus uhutakse vihmaga alla. Töötlus muudab plaadid antibakteriaalseteks, takistab mikroorganismide – bakterite ja seente – teket. KeraTwin keraamilised plaadid on unikaalsed ka seetõttu, et neid on lihtne eemaldada ja siis jälle tagasi panna. See võimaldab hõlpsasti hooldada fassaadi taga olevaid juhtmeid ilma kattematerjali lõhkumata.

Agrob Buchtal KeraTwin K20. Raiffeisen Forum Austrias. Arhitekt arge X42.
Agrob Buchtal KeraTwin K20. Raiffeisen Forum Austrias. Arhitekt arge X42.

Sageli just valgus on see, mis loob meeleolu. Nii võib valguse ja vormi lisamine muuta ka lihtsa valge plaadi väga huvitavaks. Mustreid saab paneelidesse aga lõigata CNC-freesiga.

Kuna fassaadikattematerjalide hinnad kõiguvad suurtes piirides ja hinda mõjutab ka aluskarkass ja soojustus, on keerukas välja tuua fassaaditööde hinda. Suuresti oleneb see fassaadi konfiguratsioonist – mida keerulisem, seda kallim ka paigaldada. Kogemus ütleb, et lihtsaim on paigaldada valmis fassaadisüsteeme, näiteks Fundermax Scaleo ja Prodema Clapboard Facade.

Fundermax Max Compact Exterior. Ostukeskus Iraanis, arhitekt Mr. Shahidi.
Fundermax Max Compact Exterior. Ostukeskus Iraanis, arhitekt Mr. Shahidi.

Hästiehitatud fassaadi eluiga on aga väga pikk. Kuigi tootjad lubavad fassaadikattematerjalide elueaks 30–50 aastat, peavad need kahtlemata ka kauem vastu, eriti keraamilised plaadid.

www.vivarec.ee

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Osale arutelus Saada sõbrale Prindi

Osale arutelus

Jälgi Kinnisvarauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Seotud lood

Kuva rohkem

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Uudised