• 05.09.12, 07:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Insenerid: Väo ristmik tuleb ohtlik

Kaks kogenud teedeinseneri esitasid vastuväite Tallinna tuiksoonele kerkiva Väo liiklussõlme detailplaneeringule, kuna peavad lahendust ohtlikuks.
Väo liiklussõlm on üks Eesti olulisemaid, moodustades osa Tallinna ringteest ja omades suurt raskeveokite koormust. Olukord, kus teedeinsenerid planeeringule vastuväite esitavad, on Eesti praktikas erandlik ja viitab probleemi tõsidusele. Vastuväite esitasid Ramboll Eesti projekteerimisosakonna juht Raul Vibo ja vanemkonsultant Ain Kendra, kes ise ega tööandja kaudu pole Väo liiklussõlmega kuidagi seotud.
Vibo ja Kendra tõid oma vastuväites välja, et detailplaneeringus on eksitud põhimõtte vastu tagada liiklemise sujuvus ja liikluskeskkonna üheselt arusaadavus liiklejatele. Detailplaneeringu liiklusskeemis on ristmiku rampidele lisatud mahasõidud Olerexi tankla kinnistule. Selline skeem on vaidlustajate hinnagul ohtlik. „On läbinähtav, et liiklusskeem on koostatud kitsastest ärihuvidest lähtuvalt, seades ohtu kõik teekasutajad,” seisab vastuväites.
„Kokkuvõttes on detailplaneeringu antud kujul kehtestamine karjuvas vastuolus paljude ühiskonnaliikmete vajaduste ja huvidega ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimustega,” andsid teedeinsenerid oma vastuväites hävitava hinnangu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna linnaplaneerimise amet vastab teedeinseneride esitatud vastuväitele hiljemalt 10. septembriks. Suure tõenäosusega surutakse planeering oluliste muudatusteta läbi, kuna Euroopa Liidu vahenditest rahastatava ristmiku rajamisega ollakse tõsises ajahädas. Ehitushankeni on ajagraafikus püsimiseks tarvis jõuda järgmise aasta alguses. Ristmiku ehitamise piirmaksumus on 19 miljonit eurot, millest 80% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex maksab kinni riiklikult tähtsa Väo liiklussõlme ehitusprojekti. Juba siis viitasid asjatundjad huvide konfliktile ja projekti liiklusohtlikkusele. Majandusminister Juhan Parts lubas lausa oma mütsi ära süüa, kui kuulis projekti rahastamisest kütusefirma poolt.
Loe probleemsest detailplaneeringust pikemalt tänasest Äripäevast!
 
 
 
 
 
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.25, 10:08
Parmeti uued väljakutsed: aina keerukamad fassaadiprojektid ja targemad lahendused
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.25, 10:08
Parmeti uued väljakutsed: aina keerukamad fassaadiprojektid ja targemad lahendused
2
Uudised
  • 05.12.25, 10:31
2 galeriid: Scandium pani Mustamäe megaarenduse 15-miljonilisele hoonele nurgakivi
Vaata, mis seal toimus ja mis sinna tuleb!
3
Uudised
  • 05.12.25, 11:33
Efteni juht tegi ülevaate kõige riskantsematest võlakirjadest. "Võlakirjainvestor peabki ainult riskidele keskenduma"
Vaata, mis on ohukoht aastal 2026
4
Suur lugu
  • 03.12.25, 14:11
Paisuvas ülepakkumises eluasemeturul hinnad tõusevad? Pilt kisub vastupidi järsult
Erkki Raasuke kinnisvaraarendajate suure tootlusega võlakirjadest: “Kui keegi tahab Vene ruletti mängida või lihtsalt vaadata tikuga, kas paagis on bensiini, siis andke tuld.” Eesti turul on veel üks tõsine pitser.
5
Uudised
  • 05.12.25, 11:27
Kriisiuuringute keskuse juht kritiseerib aeglast varjendite ehitust: me elame nagu Monacos
6
Uudised
  • 05.12.25, 12:38
Ülemistest hakkab kujunema eraldi linnaosa

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele