12. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Müügikoolitaja: käivitajaks on tahe

Mihkel Reinsalu
Foto: Äripäev
Nii müüja kui ka ostja poolt on tegingu käivitajaks tahe, on Äripäeva reklaamimüügi kooli koolitaja Mihkel Reinsalu veendunud.

Äripäeva Akadeemias stardib juba septembris reklaamimüügi kool. Koolitaja Mihkel Reinsalu selgitab teemaveebis Bestsales, kes müüma sobib ning kuidas saab müügi ära rikkuda.

Millised isikuomadused peaks ühel müügiinimesel kindlasti olemas olema?

Mis peab ühel müügiinimesel kindlasti olemas olema, on eelkõige tahe. Sellest hakkab kõik pihta. Eeldustest ja isiksuse omadustest üksi ei piisa, kui tahe puudub. Tahe on see, mis käivitab inimese ning äratab ellu temas peituvad võimed teha edukalt müügitööd. Isiksuse omadused määravad minu arvates hoopis inimese müügistiili, kuidas ta seda tööd teeb.

Äripäev hakkab juba sellest sügisest koolitama reklaamimüüjaid, septembris-oktoobris toimuva reklaamimüügi kooli edukatele lõpetajatele on töökoht 99protsendilise tõenäosusega garanteeritud!

Lektoriteks on Äripäeva reklaamidirektor Asso Laido, Äripäeva müügijuht Irina Altin-Smirnov ja koolitaja Mihkel Reinsalu.

Lisainfo leiad SIIT.

Kui otsida siiski midagi, mis veel kindlasti peab olemas olema müügiinimesel, siis Alexander Kotchubei on oma raamatus välja toonud neli baasoskust: inimene peab oskama rääkida, inimene peab oskama kuulata, inimene peab oskama ennast huvitavaks teha ja oskama oma sõna maksma panna. Kui müügiinimesel on need baasoskused olemas, on tal olemas vajalikud eeldused saada heaks müügiinimeseks.

Aga kuidas kindlasti müük ära rikkuda?

Müük on võimalik ära rikkuda eelkõige siis, kui müügiinimene ei kuula, mida klient räägib ning on fokusseerinud oma müügi toote tutvustusele. Müügiprotsessi etapid, mis tagavad enamasti edu, ei ole kuhugi kadunud ning nende tundmine ja kasutamine on tänagi müügitöös oluline. Konkreetselt võib tuua välja selle, et kliendile püütakse müüa toodet või teenust kuulamata ära, mida klient tegelikult vajab. Mida tuleb ka silmas pidada, et müüja pikk monoloog pigem väsitab klienti ning kutsub isegi hea toote puhul esile vastureaktsiooni. Siinkohal ei hakka ma elementaarseid vigu, nagu näiteks kliendiga vaidlemine, konkurendi toote halvustamine jms, esile toomagi.

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474