Kinnisvarafoto tähtsust ei tasu alahinnata

Kinnisvarafotode pildistamine on kinnisvaraäri igapäevaosa, selle olulisus aga tihti segane või sootuks määratlemata. Teadlikult tegutsedes saab kinnisvarafotost aga tööriist, mis aitab muuta kinnisvara müümise protsessi efektiivsemaks.

Arhitektuurifotograaf ja graafiline disainer Elvo Jakobson   

Eduka kinnisvaratehingu taga ei ole enam ammu pelgalt fotole sätitud puuviljavaagen, kõikjal säravad valgustid või piinlikult läikimalöödud interjöör. Me kõik justkui teame, et puuviljavaagen on kinnisvarafotograafi jaoks kaamera järel tähtsuselt teisel kohal, kuid päris täpselt keegi ei tea miks ja kuhu see pildil paigutada. Nii sünnivadki ühetaolised kinnisvarafoto kuldreegleid jäljendavad pildid, mis jätavad potentsiaalsed kliendid külmaks ning ei teeni kinnisvaraäri eesmärke.

Miks aga „puuviljavaagnast“ ei piisa? Seesuguseid lihtsaid nõuandeid kohtame pea kõikides viimasel ajal avaldatud kinnisvara pildistamisega seotud artiklites ja kuuleme kinnisvarafotograafidelt ja koolitustelt. Tihti jääb aga segaseks, kuidas teooria praktiliselt tööle panna. Kahtlemata on “puuviljavaagnal” kinnisvarafoto pildistamise protsessis tähtis roll, kuid võtmetähtsusega pole mitte puuviljavaagen ise, vaid tulemus, mida puuviljavaagna pildile asetamisega taotleme.

Arhitektuurifotograaf Elvo Jakobson avab ärieesmärki toetava kinnisvarafoto loomise tagamaid ja selgitab, miks on tark kinnisvara pildistamist käsitleda strateegilisest vaatenurgast. Kinnisvaramaakleri või fotograafi esmane huvi peaks olema sihtgruppi määratlemine, et aru saada, keda pildistatav kinnisvaraobjekt võiks kõnetada. Kes on see inimene? Millised on tema huvid ja väärtushinnangud? Kas tal on pere? Kus ja kuidas talle meeldib aega veeta?

Sellest lähtuvalt saame juba planeerida, millistele väärtustele kinnisvaraobjekti pildistamisel ja müümisel keskenduda.

Näiteks kui soovid müüa uusarendust Põhja-Tallinnas, siis tõenäoliselt on su sihtgrupp edukad noored inimesed, kes väärtustavad linnakeskkonda, head disaini, kultuuri, vana ja uue kooskõla, trammiga tööle sõitmist jne. Juuresolev foto illustreerib suurepäraselt seda, kuidas saab edasi anda mere lähedust, moodsa disaini läbimõeldust ja tekitada vaatajas tunne, et seal on selles keskkonnas oleks kihvt elada.

Noblessner on kiiresti arenev elu- ja ärikeskkond, mis piirneb ühelt poole mere, teiselt poolt kesklinnaga. Foto annab toob esile kinnisvaraobjekti efektsuse ja tugevad küljed. Taustal olev meri annab aimu sellest, milline vaade avaneb kortermaja rõdult.  Foto: Elvo Jakobson

Kinnisvarakuulutuse avafoto taotlus on tekitada huvi ja panna inimene sellel klikkima, kuid keda me soovime seda tegema ja kuidas me eristume sadade samalaadsete objektide hulgas? Ka siin on kaalukas roll just fotol, mis kõnetab õigel hetkel soovitud sihtrühma ja aitab meil jõuda soovitud tehinguni. Kinnisvarafoto ei pea olema tingimata ilus, kalli kaameraga pildistatud tipptasemel meistriteos, vaid selle ülesanne on toetada objektiga seotud eesmärgi saavutamist.

1Partner Kinnisvara Elamupindade tegevjuht Meelis Ränk teab hästi, et kinnisvaraäris ega müügiprotsessis ei ole kohta juhusel. Edu ja tulemuslikkuse tagab strateegiline planeerimine ning eesmärgistatud tegevuste elluviimine. Kinnisvarafoto rolli müügiprotsessis peab Meelis äärmiselt oluliseks ja hindab kõrgelt just seatud eesmärkidega haakuvat fotomaterjali.

Noblessneri hooned moodustavad ühtse arhitektuurilise ansambli, mille keskel tunneb end mugavalt nii jalakäija, jalgrattur kui ka noor ema vankriga. Akendel peegelduv päikeseloojangu sadamasiluett annab aimu akendest avanevale vaatele.   Foto: Elvo Jakobson

Esmapilgul tühisena näiva objekti pildistamise planeerimine võib olla sinu kinnisvaraäri tulemuslikusele ulatuslikum mõju, kui arvata oskame. Oma kinnisvaraäri edendades on tark ka fotomaterjali pildistades keskenduda kinnisvaraäri eesmärgile endale, kõnetada õiget sihtrühma ja optimeerida seeläbi objektile kuluvat resurssi. Nii saad kinnisvarafotot kasutada enda äri edendamisel strateegilise tööriistana, pakkuda eristuvat vaatenurka ja luua oma ettevõttest usaldusväärse partneri kuvandit.

ÕPI PROFESSIONAALSELT PILDISTAMA!

Koolitus: Kuidas luua efektset ja tulutoovat kinnisvarafotot?

Koolitaja: Elvo Jakobson

Toimumisaeg: 05. veebruar 2020 - 11. veebruar 2020

Kestus: 2 päeva

Info ja registreerimisvormi koolitusele leiad SIIT

Jaga lugu:
KINNISVARA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kinnisvarauudised igal nädalal enda postkasti.

Kinnisvara.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Rivo Habakuk
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806