Merko Ehituse müügitulu kasv tuli kinnisvaraarendustest

Merko Ehituse 6 kuu kinnisvaraarenduse müügitulud kasvasid 6 kuuga 57% ning osakaal kontserni müügituludest on 28%.

Kokku kasvas müügitulu 116,2 miljoni ja teise kvartali müügitulu 70,6 miljoni euroni, kontserni 6 kuu puhaskasum oli 2,4 ning teises kvartalis 1,6 miljonit eurot. Väljaspool Eestit teenitud ehitusteenuse müügitulude osakaal kasvas esimesel poolaastal 31%ni.  Ettevõte jääb rahule teises kvartalis sõlmitud uute lepingute mahuga, ent lepingute portfelli hoidmine ja kasvatamine on tänases turuolukorras jätkuv väljakutse.

„Suutsime suurendada müügitulu nii teise kvartali kui kuue kuu võrdluses, millesse andis olulise  panuse järjest aktiivsem kinnisvaraarenduse valdkond ning Läti ja Leedu ehitusteenuse müügitulu kasv. Samuti on hea meel, et käivitunud on esimene elektriehituse projekt Läti elektriehituse turul, kuhu eelmisel aastal sisenesime, ja lisaks sõlmisime teises kvartalis esimese arvestatava mahuga  ehituslepingu Soomes,“ ütles AS-i Merko Ehitus juhatuse esimees Andres Trink.

„Oleme rahul teises kvartalis sõlmitud uute ehituslepingute mahuga Eestis, ent lepingute portfelli hoidmine ja kasvatamine on ehitusettevõtetele suur väljakutse, kuna konkurents on jätkuvalt tihe ja turg hinnakeskne, mistõttu võetakse pakkumistel suuri riske. Et meie fookuses on projekteerimis- ja ehitusteenuste terviklik pakkumine, on meil hea meel, et enamik viimase kvartali lepingutest on eratellijatega sõlmitud projekteerimis- ja ehituslepingud. Mitme lepingu puhul on aga oluline märkida, et reaalne ehitustegevus jääb 2016. aastasse, kuna kõigepealt tuleb teha  projekteerimistööd,“ lisas Andres Trink. „Samas ei saa me rahule jääda esimese poolaasta kasumlikkusega, mida mõjutas negatiivselt täiendav tulumaksukulu ja arendusprojektide väiksem marginaal, sest realiseerisime osa kortereid madalama tootlusega projektides, mis olid käivitatud, et luua eeldusi kapitali tootlikkuse parandamiseks tulevikus. Eelmise aasta kasumlikkuse saavutamine ei ole lihtne, arvestades, et puuduvad ka eelmise aastaga võrreldavas mahus olevad insenerehitusobjektid“, lisas Trink.

Merko Ehituse 2015. aasta teise kvartali müügitulu oli 70,6 mln eurot ning kuue kuu müügitulu 116,2 mln eurot (II kvartal 2014: 64,8 mln eurot ning 6 kuud 2014: 113,7 mln eurot). Teises kvartalis sõlmisid kontserni ettevõtted uusi lepinguid kogumahus 98,9 mln eurot ning 6 kuu jooksul 121,3 mln eurot (II kvartal 2014: 21,7 mln ja 6 kuud 2014: 70,3 mln eurot). Seisuga 30. juuni 2015 oli kontserni teostamata tööde jääk 217,2 mln eurot (30.06.2014: 191,6 mln eurot).

Merko Ehituse teise kvartali brutomarginaal oli 7,6% ning kasum enne makse 2,7 mln eurot, 6 kuu vastavad näitajad olid 7,7% ja 3,6 mln eurot. Ettevõte teenis teises kvartalis puhaskasumit 1,6 mln ning 6 kuuga 2,4 mln eurot. Puhaskasumit mõjutas aktsionäridele dividende väljamaksega kaasnenud täiendav tulumaksukulu Eestis summas 0,9 mln eurot.

 

Osale arutelus

  • kinnisvarauudised. ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kinnisvarauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Uudised