Milleks mulle maakler, oskan ise ka kuulutust üles panna!

Aga tõesti! Milleks on tänapäeval maaklerit vaja, kui kuulutuse ülespanek on tehtud lihtsaks ja enamik inimesi saab sellega ise hakkama. Millist rolli täidab maakler kinnisvara müües, kirjutab Raid & KO kinnisvaramaakler Katre Petruškjavitšus

Foto: Raid & KO

Mõneti on loomulik, et inimesed soovivad kodu müümisega ise tegeleda, sest oma kodu müümine on emotsionaalne protsess ning kes ikka paremini teaks ja tunneks selle kodu omadusi kui omanik, kes seal aastaid elanud on. Sellistele mõtetele tuginedes otsustabki suurem osa koduomanikke ise oma kinnisvara müügis kätt proovida . Tõepoolest, pärast kuulutuse avaldamist võibki omanik leida ostja, kellega on hea teineteisemõistmine ning kogu protsess sujub müügi igas etapis ladusalt.

Kui ideaalne variant kõrvale jätta, siis tavaliselt saab omanik pärast kuulutuse avaldamist seoses oma objektiga küll väga palju kõnesid ja kirju, kuid enamasti on need maakleritelt, kes soovivad koostööd teha. Esimese kahe nädala jooksul on objekt ka huvilistele kõige atraktiivsem, mistõttu võib tunduda, et küll kohe ka ostja leitakse. Paraku paljudel juhtudel vaibub esialgne tähelepanu kuu jooksul. Teisel-kolmandal kuul, kui omanik taas portaalides kuulutust uuendab, võib müüja juba arusaamisele jõuda, et alati ei pruugigi kodu müümine olla nii lihtne, et paned kuulutuse üles ja ongi müüdud! Selleks ajaks on omanik kulutanud juba ka oma raha, aega ja energiat. Müük on veninud ning kuulutus pole aktiivsete koduotsijate jaoks enam atraktiivne ….

Mis võis sellisel puhul valesti minna?

Hind. Nagu eelpool juba mainisin, on nii kodu müümine, kui ka ostmine emotsionaalne protsess. Emotsionaalne seotus kinnisvaraga mõjutab müüja hinnatunnetust oma kodu väärtuse suhtes. Tihtipeale võrreldakse oma kodu väärtust näiteks naabrite kinnisvara hinnaga vms. Väga levinud on ka oma kinnisvara võrdlemine kinnisvaraportaalides leiduvate kuulutuste hindadega ning nende põhjal oma kodu hinna määramine. See võib olla aga väga eksitav, sest esiteks ei arvestata paljude detailidega ning portaalideski määratud hinnad võivad olla pigem soovunelmad, kui reaalsed tehinguhinnad. Kui inimesel on kindel plaan oma kinnisvara müüa, peaks hind kuulutuses olema reaalne ehk selline, et vajadusel ka hindamisakt samale summale võiks tulla. Hinna määramisel saab maakler abiks olla.

Pildid. Neist on palju räägitud. Mõningaid paranemismärke on portaalides näha. Leidub palju kuulutusi, kus fotode üle nuriseda ei saa. Kuid siiski leidub jätkuvalt pilte, mis on pimedad või kus näiteks pildistaja peegeldus pildile jäänud. Samuti on ruumide asetus tihti arusaamatu, ruumidesse jäetud liigseid asju või puudub emotsioon. Pildistatakse ka nurkasid või esemeid, mis ei kinnisvarast ülevaadet ega lisaväärtust, samas jäetakse olulised kohad näitamata. Maaklerid teevad koostööd professionaalsete fotograafidega ja saavad teid kindlasti aidata. Pildid müüvad!

Info. Puudulik info, ainult ühes keeles jms. Loomulikult saab omanikule helistada ja vajaliku välja selgitada aga see kõik teeb kogu protsessi tüütumaks ning aeganõudvamaks. On juhuseid, kus ka omanik ise ei ole kõigest olulisest teadlik või ei oska arvestada, mis teavet oleks kindlasti vaja ostjale edastada. Vahel on esitatud teadmatusest valeinfo või pole mõeldud kõigile juriidilistele aspektidele. Valeinfo saamine või info puudumine võib venitada müügiprotsessi.

Erinevad kanalid. Tihti ei piisa vaid portaalis kuulutamisest, on olukordi ja kinnisvaraobjekte, mille puhul on hoopis edukam lähenemine lisaks portaalidele kasutada tänavaplakateid, flaiereid või muid reklaamivõimalusi. Olen kuulnud juhusest, kus oli vaja ära müüa väga kallis ja eksklusiivne objekt, kuid sellele ei tohtinud teha avalikku reklaami ei portaalides ega ka mujal. Sellisel juhul pidi maakler asjale lähenema väga loominguliselt ja kasutama hoopis teistsuguseid võtteid - igatahes müüdud see kinnisvara sai! Suurem osa maaklereid teeb ka omavahel koostööd, mis suurendab veelgi võimalust tehinguni jõuda.

Objekti näitamine. Kui huvilised tulevad oma potentsiaalset uut kodu vaatama, on väga tähtis anda neile ruumi ja aega kodu tunnetamiseks. Huvilistel peaks olema võimalus ette kujutada seda kodu oma koduna ning lasta ka oma aus arvamus või küsimused välja öelda. Seda on aga väga raske teha, kui terve pere on kodus oma igapäevaseid toimetusi tegemas, sest siis tunnevad koduga tutvuma tulnud inimesed end ebamugavalt ega taha pererahvast liialt tülitada. Ka häirivast sisekujundusest on keeruline rääkida, kui kardad sellega solvata kodu omanikke. Kerged on tekkima olukorrad, kus koduotsijad kiikavad igasse tuppa üle läve viisakalt sisse ning sellega kogu koduga tutvumine piirdubki. Sellises situatsioonis on positiivsed emotsioonid ja kodutunne rasked tekkima.

Kui teete koostööd maakleriga, võib jätta maakleri klientidega vahepeal üksi, et kliendid saaksid vabamalt ringi vaadata ja avaldada arvamust kinnisvara positiivsete ja negatiivsete külgede kohta. Maakler saab mitmete arvamuste põhjal ausa tagasiside anda ning võimalusel võib omanik objektil muudatusi teha.

Nõustamine. Kui müügiprotsessil tekib takistusi või küsimusi on hea, kui saate enda maakleri poole pöörduda. Maakler pole üliinimene, kes igal alal spetsialist, kuid maakleritel on alati spetsialistidest koostööpartnerid, kes tihti hea nõuga aidata saavad.

Kõik ülaltoodu kehtib ka üürikorterite puhul. Lisaks on üürikinnisvara omaniku jaoks eriti mugav see, et maakler koostab juriidiliselt korrektse üürilepingu ning juriidilist nõu ja abi seoses üürilepinguga saab maaklerilt küsida ka hiljem.

Kokkuvõtteks võib öelda, et koostöö maakleriga teeb teie enda elu mugavamaks ning müügiprotsessi efektiivsemaks. Loomulikult on arusaadav inimeste soov end proovile panna ning ise müüa, kuid kui sellest väsite või soovite kohe lihtsamat varianti kasutada, on maaklerid valmis teile appi tulema.

Jaga lugu:
KINNISVARA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kinnisvarauudised igal nädalal enda postkasti.

Kinnisvara.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhituse ja kinnisvara konverentside korraldajaTel: 58 552 554
Kristi Kool
Kristi KoolKinnisvarauudised.ee toimetajaTel: 53 003 098
Rivo Habakuk
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806