Internetiotsingu gigant Google nõustus ära
ostma YouTube'i 1,65 miljardi dollari (20,5 miljardit krooni) eest.
Google kavatseb arvatavasti laiendada oma online-reklaamide äri ja suurendada videote vaatamise võimalusi internetis, et tulla vastu tarbijate suurenenud nõudmistele.
Kõrge ostuhind viitab sellele, et ka teistel meedia- ja tehnoloogiaettevõtetel oli suur huvi YouTube'i vastu.Antud tehing on suurim Google'i kaheksa aasta pikkuse ajaloo jooksul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See ost võib Google'ist teha suurima videote pakkuja internetis.
YouTube'i ülevõtmine annab Google'ile võimaluse liikuda tavaliste tekstireklaamide juurest videoreklaamideni internetis.Google'i tegevjuht Eric Schmidt ütles, et ta nad usuvad, et Google'i ja YouTube'i kombinatsioon võib luua uue ja huvitava globaalse meediaplatvormi kasutajatele ja reklaamijatele üle kogu maailma.
Mõned analüütikud on tõstatanud küsimusi YouTube'i hinna suhtes. Kriitikud ütlevad, et Google võib muutuda haavatavaks autoriõiguste seaduserikkumiste puhul, sest YouTube'is kasutajate poolt postitatud videod on sinna üles laaditud ilma autorite loata. Juba praegu on YouTube'il üks sarnane kohtuasi käimas. YouTube on püüdnud kiiresti sõlmida lepinguid meedia- ja meelelahutusettevõtetega, et saada nende toodete litsentsi ning ära hoida võimalikke kohtuprotsesse.
YouTube'i sõlmis kokkulepped Vivendi Universal Music Group'iga ja Sony Corpiga. Eelnevalt on YouTube sõlminud kokkulepped Warner Music Groupiga ja Sony BMG-ga, et teha videod ja muu sisu tasuta kättesaavaks YouTube'i võrgulehel.
Yahoo, News Corp ja Microsoft on samuti YouTube'i ostmise vastu huvi tundnud.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.