• 15.11.06, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algab 150 miljonit krooni maksev Puurmani liiklussõlme ehitus

Täna alustatakse Puurmani vallas Pedja jõge ületava Tallinna–Tartu maantee uue lõigu ehitustöid, mille käigus laiendatakse sõidutee laiust ja ehitatakse kaarkonstruktsiooniga raudbetoonsild.
“See projekt maksab 125 miljonit krooni. Sama palju maksab ka ühe jäälõhkuja ehitus. Puurmani liiklussõlm on nagu jäälõhkuja, mis rajab teed terve Tallinna–Tartu maantee ehitusele,” ütles ehitustööde avatseremoonial esinenud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar.
„1 kilomeetri uuendamine maksab 30–40 miljonit krooni, kuid on ka piirkondi, kus kilomeetri hind ulatub 100 miljonini, nt Tartu ümbersõit. Tegemist on suurte summadega ja seda tõsisemalt me sellesse projekti suhtuma peame,” rääkis Savisaar.
Ministri sõnul saavad järgnevateks ehitusprojektideks Vaida–Aruvalla teelõik, Mäo ümbersõit, Aruvalla–Kose teelõik, Tartu ümbersõit, Kose–Mäo teelõik ja teiste liiklussõlmede ja teelõikude ehitusprojektid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

7. novembril 2006 allkirjastasid maanteeamet ja AS Merko Ehitus Puurmani liiklussõlme ehituse lepingu maksumusega 147,5 miljonit krooni, millest 82% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Tallinna–Tartu maanteelõik Puurmani vallas kilomeetritel 147,6–149,4 ja sild üle Pedja jõe on äärmiselt halvas tehnilises seisukorras ega vasta enam ammu tänapäeva ohutusstandarditele ning liikluskoormustele. Kitsas sild (sõidutee laiusega 7 m) asetseb ristmike vahel piiratud nähtavusega piirkonnas ning on ülimalt liiklusohtlik. Antud teelõigul on sagedased rasked vigastatutega liiklusõnnetused, päevas tehakse seal umbes 300 ohtlikku vasakpööret. Viimane teelõigu rekonstrueerimine koos Puurmani silla ehitusega toimus juba pea pool sajandit tagasi (1957. a.).
Puurmani liiklussõlme ehituse projekti peamine eesmärk on liiklusohutuse parandamine nii transiit- kui kohalikule liiklusele. Projekti raames likvideeritakse Tallinna–Tartu maantee pudelikaelaks olev kaherealise tee ohtlik 1,8 km pikkune lõik ning viiakse maantee uuele trassile.
Minister Savisaare sõnul ei ole terve Tallinna–Tartu maantee rajamisel küsimus mitte sõiduradade arvus, vaid turvalisuses ja selles, et tee viiks kiirelt kohale.
Üle Pedja jõe ehitatakse uus sild olemasolevast sillast allavoolu. Uus sild saab olema unikaalne raudbetoon kaarkonstruktsioon pikkusega 67 meetrit ja sõidutee laiusega 12,5 meetrit.
Puurmani–Jüriküla tee ristumine Tartu maanteega tuleb kahetasandiline – põhiteele ehitatakse viadukt. Kohaliku liikluse tarbeks rekonstrueeritakse 1,9 kilomeetrit kogujateid, ehitatakse kergliiklusteed jalakäijatele ja jalgratturitele ning paigaldatakse teevalgustus. Olemasolev sild renoveeritakse kohaliku liikluse tarbeks. Projekt sisaldab ka ulatuslikke haljastustöid.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Pikk tee linna tagant ja linna taha võib võtta tööpäevast arvestatava osa. Raha kulub vilinal.
Uudised
  • 18.11.25, 13:00
Kinnisvaraarendus hakkabki nihestuma: juba tegi arendaja linnale ettepaneku
Lumi langeb uusarendustega seotud lootustele ja eluasemeturg kipub aina enam võrdsustuma järelturuga.
Uudised
  • 17.11.25, 12:01
Eluasemeturg ongi muutunud. Teateid “tõehetk uusarenduste turul” tuleb veel. Kontrolli turvarihmu
Eluasemeturg siseneb peatselt uude aastasse: siin on vürtsikaid ja valusaid väljakutseid, ent arendajatele paistab ka üks päästev võti
Hepsor kavandab Paeväljale tervet kvartalit, kuhu lisaks elumajadele tulevad ka äripinnad.
Uudised
  • 14.11.25, 10:02
Galerii: Hepsor rajab ajaloolisele lennuväljale korterelamud
Summus Capital OÜ juhatuse liige Hannes Pihl.
TOP
  • 14.11.25, 09:15
Kinnisvarafirmade TOPi üks tõhusamaid laiendab turgu ja näitab ära 2026. aasta väljakutsed
Neutra Capital ASi enamusomanik ja nõukogu liige Kenneth Karpov.
TOP
  • 12.11.25, 09:55
Kinnisvarafirmade TOPi üks uuenduslikumaid sihib ärilinnakuid ja puitmaju. Tal on karm prognoos
Neutra Capitali omanik ja juht nimetab 3 edutegurit, teeb 4 prognoosi ja näitab ära 4 eesootavat väljakutset. See puudutab tervet kinnisvaravaldkonda!
Kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark.
Uudised
  • 13.11.25, 06:30
Traagiline seis - eluasemete nõudjaid jääb vähemaks
Uuri graafikut, see on väga kõnekas
Kinnisvara on ikka olnud üks toekamaid varaklasse.
TOP
  • 06.11.25, 13:57
Kinnisvarafirmade TOP: esikolmikus käib titaanide heitlus
Kinnisvarafirmad trimmisid end tõhusamaks - turu jõujooned muutuvad. Vaata, kes kellele järgneb ja kuidas igaühel läinud on!
Neutra Capitali nõukogu liige Kenneth Karpov.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.25, 12:02
Fahle linnaku kolm uut hoonet näitavad, kuhu liigub Eesti ärikinnisvara

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele