• 15.11.06, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algab 150 miljonit krooni maksev Puurmani liiklussõlme ehitus

Täna alustatakse Puurmani vallas Pedja jõge ületava Tallinna–Tartu maantee uue lõigu ehitustöid, mille käigus laiendatakse sõidutee laiust ja ehitatakse kaarkonstruktsiooniga raudbetoonsild.
“See projekt maksab 125 miljonit krooni. Sama palju maksab ka ühe jäälõhkuja ehitus. Puurmani liiklussõlm on nagu jäälõhkuja, mis rajab teed terve Tallinna–Tartu maantee ehitusele,” ütles ehitustööde avatseremoonial esinenud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar.
„1 kilomeetri uuendamine maksab 30–40 miljonit krooni, kuid on ka piirkondi, kus kilomeetri hind ulatub 100 miljonini, nt Tartu ümbersõit. Tegemist on suurte summadega ja seda tõsisemalt me sellesse projekti suhtuma peame,” rääkis Savisaar.
Ministri sõnul saavad järgnevateks ehitusprojektideks Vaida–Aruvalla teelõik, Mäo ümbersõit, Aruvalla–Kose teelõik, Tartu ümbersõit, Kose–Mäo teelõik ja teiste liiklussõlmede ja teelõikude ehitusprojektid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

7. novembril 2006 allkirjastasid maanteeamet ja AS Merko Ehitus Puurmani liiklussõlme ehituse lepingu maksumusega 147,5 miljonit krooni, millest 82% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Tallinna–Tartu maanteelõik Puurmani vallas kilomeetritel 147,6–149,4 ja sild üle Pedja jõe on äärmiselt halvas tehnilises seisukorras ega vasta enam ammu tänapäeva ohutusstandarditele ning liikluskoormustele. Kitsas sild (sõidutee laiusega 7 m) asetseb ristmike vahel piiratud nähtavusega piirkonnas ning on ülimalt liiklusohtlik. Antud teelõigul on sagedased rasked vigastatutega liiklusõnnetused, päevas tehakse seal umbes 300 ohtlikku vasakpööret. Viimane teelõigu rekonstrueerimine koos Puurmani silla ehitusega toimus juba pea pool sajandit tagasi (1957. a.).
Puurmani liiklussõlme ehituse projekti peamine eesmärk on liiklusohutuse parandamine nii transiit- kui kohalikule liiklusele. Projekti raames likvideeritakse Tallinna–Tartu maantee pudelikaelaks olev kaherealise tee ohtlik 1,8 km pikkune lõik ning viiakse maantee uuele trassile.
Minister Savisaare sõnul ei ole terve Tallinna–Tartu maantee rajamisel küsimus mitte sõiduradade arvus, vaid turvalisuses ja selles, et tee viiks kiirelt kohale.
Üle Pedja jõe ehitatakse uus sild olemasolevast sillast allavoolu. Uus sild saab olema unikaalne raudbetoon kaarkonstruktsioon pikkusega 67 meetrit ja sõidutee laiusega 12,5 meetrit.
Puurmani–Jüriküla tee ristumine Tartu maanteega tuleb kahetasandiline – põhiteele ehitatakse viadukt. Kohaliku liikluse tarbeks rekonstrueeritakse 1,9 kilomeetrit kogujateid, ehitatakse kergliiklusteed jalakäijatele ja jalgratturitele ning paigaldatakse teevalgustus. Olemasolev sild renoveeritakse kohaliku liikluse tarbeks. Projekt sisaldab ka ulatuslikke haljastustöid.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.25, 10:08
Parmeti uued väljakutsed: aina keerukamad fassaadiprojektid ja targemad lahendused
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.

Enimloetud

1
Uudised
  • 22.10.25, 09:43
Liven kavatseb Haaberstisse 20-miljonilist arendust
2
Uudised
  • 09.10.25, 11:59
Sooman: Pool miljonit perekorteri eest Tallinnas – pole nagu loogikat
3
Suur lugu
  • 25.11.25, 06:30
Hooneteuputus keerab kinnisvaraturu pöörisesse. Unusta eluasemete hinnatõus!
See puudutab linnavõimu, arendajaid, arhitekte, ehitajaid. Turvavööd hoidke ligi.
4
Uudised
  • 15.10.25, 10:42
Maaklerid vingerdavad käibemaksu eest. Konkurent: see ajab lihtsalt närvi
5
Uudised
  • 10.10.25, 11:00
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
6
Uudised
  • 13.10.25, 13:30
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid otseetris kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele