Teisipäeval, 28. novembril kell 09:00
toimub Harjumaal, Kiisa alajaama lähistel Tõdva maanteel Balti ja Kiisa alajaamu
ühendava 330 kilovoldise pingega õhuliini ehituse lõpuakti allkirjastamine.
Sündmusel kirjutavad vastuvõtuaktile alla nii liini ehitaja Empower EEE AS kui
projekti tellija OÜ Põhivõrk juhid.
Balti-Kiisa-Harku 330 kV õhuliin on ehitatud vana 220 kV pingega õhuliini trassile. Vana liini rekonstrueerimise vajaduse tingis ülekandevõime vähesus Põhja- ja Lääne-Eesti pidevalt kasvava elektrienergia tarbimise rahuldamiseks. Vastvalminud liin on ühtlasi seotud ka Eesti-Soome merekaabli Estlink varustamisega. Läbi Harjumaa, Lääne- ja Ida-Virumaa kulgeva õhuliini pikkus Narvas asuvast Balti alajaamast Tallinna lähistel paikneva Harku alajaamani on 235 km, millest 29 km pikkune Kiisa-Harku lõik valmis juba 2004. aastal.
Balti-Kiisa õhuliini ehitajaks oli Empower EEE AS ja projekti kogumaksumuseks 367 miljonit krooni. Liini ehitus algas 2005. aasta märtsis ning liin pingestati novembris 2006. Uuendatud õhuliinil on kasutatud kuumtsingitud metallsõrestikmaste, millest tulenevalt on liini arvestuslikuks elueaks kuni 60 aastat. Vastvalminud liinile on paigaldatud 567 masti (neist kõrgeim mast 45 m) ja õhuliini juhet kokku 2000 kilomeetrit. Lisaks on mastidele paigaldatud ka andmesidekaabel.
Kätlin Kruus
Artikkel jätkub pärast reklaami
OÜ Põhivõrk kommunikatsioonijuhtTel: (+372) 71 51 209Fax: (+372) 71 51 200GSM: (+372) 56 575 512E-post:
[email protected]Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.