Tarteri tegevjuhi Sven Pertensi sõnul võis
Pirita tee ehitus kallimaks minna, sest linn ei arvestanud eelarves kahe
ristmiku ehitusega.
"Ühe võimaliku selgitusena võib tuua veel selle, et Pirita tee ühistranspordiraja hankes sisaldus ka kahe ristmiku ehitus: Saare tee ja Russalka ristmik," selgitas Pertens. "Meil vastav info puudub, kuid on võimalik, et eelarve koostamisel arvestati ainult ühistranspordiraja ehitusega ja hiljem otsustati projekti koosseisu lisada ka ristmike ehitamisega seotud tööd, mille tulemusena objekti tööde maht ja iseloom muutusid ning objekt tervikuna kallines eelarvega võrreldes," täiendas ta.
Talter osales ka ise hankekonkursil Pirita tee ühissõidukiraja ehitamiseks. Hinnaks pakuti 20,97 miljonit krooni koos käibemaksuga. Kokku osales hankel 5 pakkujat, hinnad jäid vahemikku 19,8-25,2 miljonit krooni. Tallinna linna eelarve seisukohast lisandub hankekonkursi hindadele veel järelevalveteenuse tasu, mis jääb vahemikku 4-5% ehitushanke lepingu maksumusest.
"Linna teedeehituse objektide eelarvete koostamisel planeeritakse objektidele vahendeid eksperthinnangute alusel, mis on paraku väga ligikaudsed, kuna tavaliselt puudub eelarve koostamise ja kinnitamise ajal tehniline projekt," selgitas Pertens.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.