• 30.11.07, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EMT võtab jaanuarist sekundise kõne eest minuti hinna

Alates 1. jaanuarist 2008 hakkab EMT klientide kõnede eest tasu küsima minutipõhise arvestuse alusel.
Seni arvestas EMT Eesti-siseseid kõnesid sekundipõhiselt ehk klient maksis täpselt nii mitme sekundi eest, kui kõne kestis, välismaale helistamisel kehtib minutipõhine arvestus juba praegu. Uuest aastast aga tuleb kõikide kõnede eest maksta täisminutite hinna, teatas EMT.
„See, kui palju arved muutuvad, sõltub kliendist. Enim kaotavad need, kes kipuvad tegema väga lühikesi kõnesid, need, kes pärast kõne lõppu veel tagasi helistavad ja midagi lisada tahavad, nt helistavad ja ütlevad „Oh, ma unustasin sulle öelda, et …“,“ selgitas EMT avalike suhete juht Kaja Pino.
Pino sõnul on raske öelda, kui palju võiks EMT arvestuspõhimõttest võita. „Tõenäoliselt mitte eriti. Usume, et kliendid korrigeerivad oma kõneharjumusi ja ütlevad kõik vajaliku ühes kõnes ära, sest edaspidi maksab üks minutine kõne vähem kui kolm 20sekundist,“ arvas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

30. augustist kehtima hakanud minutipõhine arvestus väliskõnede puhul ei ole Pino sõnul ettevõttele kuigipalju lisatulu toonud. „Me küll arvasime, et välismaiste kõnede Euroopa tariifid, mis on senistest madalamad, panevad inimesi rohkem helistama, aga hüppelist tõusu ei ole olnud,“ rääkis ta.
Varem oli väliskõnede arvestus EMT sõltuvalt riigile nii sekundi- kui ka minutipõhine. Mingit klientide helistamisharjumuste muutumist ettevõte Pino sõnul täheldanud ei ole. Samas märkis ta, et selliste muudatuste mõju saab hinnata pikema aja järel. „Võtab aega, enne kui muutusi näha saab,“ lisas ta.
EMT põhjendab kõne pikkuse arvestamispõhimõtete muutust sellega, et mobiilside hinnad on pidevalt langenud, nii et praegu ei olegi enam mõtet kõnesid sekundi täpsusega mõõta. „Lisaks muudab uus süsteem arveldamise meie jaoks lihtsamaks,“ lausus Kaja Pino.
EMT kõnesidevaldkonna ärijuht Jüri Kriisemanni sõnul näeb mobiilioperaator üldist trendi minutipõhise maksustamise poole, seda nii riikidevahelises kui riigisiseses arvelduses. „Olulise tulevikutrendina võib välja tuua ka mobiilsidevaldkonna liikumise internetist tuttava maksustamisviisi poole, kus ka minutite mõõtmist enam ei toimu ning klient maksab ainult fikseeritud kuutasu,” ütles ta.
Mobiilioperaatori teatel ei avalda arveldussammu muutus keskmise kliendi arvele olulist mõju. „EMT teenindab 759 000 klienti ja suur osa neist tunnetab arveldussammu muudatust tõenäoliselt minimaalselt,” märkis Kriisemann. „Keskmine kõnepikkus EMT võrgus on praegu minuti piiri peal, nii et keskmise kõne puhul lisandub arvele ainult mõni sent.”
Kõige vähem puudutab arveldussammu muudatus pakette või kõnekaarte, kus omavahel räägitakse tasuta. Lepingulises POP-paketis saab laps lapsevanemale helistada endiselt tasuta, tasuta räägivad omavahel ka POP kõnekaardid ning Simpel kõnekaart saab jätkuvalt EMT numbritele tasuta helistada pärast esimese kõneminuti täitumist.
Euroopas kasutavad minutisammuga arveldust näiteks Soome Sonera, Rootsi Halebop ning Ungaris Vodafone, T-Mobile ja kõnekaart Jazz.
Operaatorid, kes sarnast hinnastusmudelit kasutavad, toovad peamise argumendina välja selle, et taoline mudel soodustab pikemat suhtlemist.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Viru Keskuse juht Gertti Kogermann.
Uudised
  • 10.11.25, 12:16
Kinnisvarafirmade TOPi üks ambitsioonikamaid püüab tippude tippu
Neutra Capital ASi enamusomanik ja nõukogu liige Kenneth Karpov.
Uudised
  • 12.11.25, 09:55
Kinnisvarafirmade TOPi üks uuenduslikumaid sihib ärilinnakuid ja puitmaju. Tal on karm prognoos
Neutra Capitali omanik ja juht nimetab 3 edutegurit, teeb 4 prognoosi ja näitab ära 4 eesootavat väljakutset. See puudutab tervet kinnisvaravaldkonda!
Kinnisvara on ikka olnud üks toekamaid varaklasse.
TOP
  • 06.11.25, 13:57
Kinnisvarafirmade TOP: esikolmikus käib titaanide heitlus
Kinnisvarafirmad trimmisid end tõhusamaks - turu jõujooned muutuvad. Vaata, kes kellele järgneb ja kuidas igaühel läinud on!
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Uudised
  • 10.11.25, 13:39
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Mainor Ülemiste AS nõukogu liige Guido Pärnits.
TOP
  • 07.11.25, 13:47
Kinnisvarafirmade TOPi üks tegusamaid vaatab tulevikku optimismiga
Nüüd saab lükata sisse kõrgema käigu ja manööverada vabamalt
Siia vanasse tootmishoonesse tuleb sündmustekeskus.
Uudised
  • 10.11.25, 15:26
Galerii: Krulli Kvartal lõi Merkoga käed, arhitektuur tuleb nimekatelt büroodelt
Arco Vara Kinnisvarabüroo vastne tegevjuht Martin Õunap.
Uudised
  • 11.11.25, 12:44
Arco Vara Kinnisvarabüroo sai uue juhi
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele