30. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EMT võtab jaanuarist sekundise kõne eest minuti hinna

Alates 1. jaanuarist 2008 hakkab EMT klientide kõnede eest tasu küsima minutipõhise arvestuse alusel.

Seni arvestas EMT Eesti-siseseid kõnesid sekundipõhiselt ehk klient maksis täpselt nii mitme sekundi eest, kui kõne kestis, välismaale helistamisel kehtib minutipõhine arvestus juba praegu. Uuest aastast aga tuleb kõikide kõnede eest maksta täisminutite hinna, teatas EMT.

„See, kui palju arved muutuvad, sõltub kliendist. Enim kaotavad need, kes kipuvad tegema väga lühikesi kõnesid, need, kes pärast kõne lõppu veel tagasi helistavad ja midagi lisada tahavad, nt helistavad ja ütlevad „Oh, ma unustasin sulle öelda, et …“,“ selgitas EMT avalike suhete juht Kaja Pino.

Pino sõnul on raske öelda, kui palju võiks EMT arvestuspõhimõttest võita. „Tõenäoliselt mitte eriti. Usume, et kliendid korrigeerivad oma kõneharjumusi ja ütlevad kõik vajaliku ühes kõnes ära, sest edaspidi maksab üks minutine kõne vähem kui kolm 20sekundist,“ arvas ta.

30. augustist kehtima hakanud minutipõhine arvestus väliskõnede puhul ei ole Pino sõnul ettevõttele kuigipalju lisatulu toonud. „Me küll arvasime, et välismaiste kõnede Euroopa tariifid, mis on senistest madalamad, panevad inimesi rohkem helistama, aga hüppelist tõusu ei ole olnud,“ rääkis ta.

Varem oli väliskõnede arvestus EMT sõltuvalt riigile nii sekundi- kui ka minutipõhine. Mingit klientide helistamisharjumuste muutumist ettevõte Pino sõnul täheldanud ei ole. Samas märkis ta, et selliste muudatuste mõju saab hinnata pikema aja järel. „Võtab aega, enne kui muutusi näha saab,“ lisas ta.

EMT põhjendab kõne pikkuse arvestamispõhimõtete muutust sellega, et mobiilside hinnad on pidevalt langenud, nii et praegu ei olegi enam mõtet kõnesid sekundi täpsusega mõõta. „Lisaks muudab uus süsteem arveldamise meie jaoks lihtsamaks,“ lausus Kaja Pino.

EMT kõnesidevaldkonna ärijuht Jüri Kriisemanni sõnul näeb mobiilioperaator üldist trendi minutipõhise maksustamise poole, seda nii riikidevahelises kui riigisiseses arvelduses. „Olulise tulevikutrendina võib välja tuua ka mobiilsidevaldkonna liikumise internetist tuttava maksustamisviisi poole, kus ka minutite mõõtmist enam ei toimu ning klient maksab ainult fikseeritud kuutasu,” ütles ta.

Mobiilioperaatori teatel ei avalda arveldussammu muutus keskmise kliendi arvele olulist mõju. „EMT teenindab 759 000 klienti ja suur osa neist tunnetab arveldussammu muudatust tõenäoliselt minimaalselt,” märkis Kriisemann. „Keskmine kõnepikkus EMT võrgus on praegu minuti piiri peal, nii et keskmise kõne puhul lisandub arvele ainult mõni sent.”

Kõige vähem puudutab arveldussammu muudatus pakette või kõnekaarte, kus omavahel räägitakse tasuta. Lepingulises POP-paketis saab laps lapsevanemale helistada endiselt tasuta, tasuta räägivad omavahel ka POP kõnekaardid ning Simpel kõnekaart saab jätkuvalt EMT numbritele tasuta helistada pärast esimese kõneminuti täitumist.

Euroopas kasutavad minutisammuga arveldust näiteks Soome Sonera, Rootsi Halebop ning Ungaris Vodafone, T-Mobile ja kõnekaart Jazz.

Operaatorid, kes sarnast hinnastusmudelit kasutavad, toovad peamise argumendina välja selle, et taoline mudel soodustab pikemat suhtlemist.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474