• 31.03.08, 11:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Delfi: internetikommentaaride anonüümsus on näiline

Interneti kui uue avaliku ruumi võimalused nihutavad traditsioonilise meedia piire ning soosivad sõnavabaduse levikut, kuid ei taga vastupidiselt arvatule teisi laimavate kommentaatorite anonüümsust, teatas Delfi.
„Vaba arvamusavaldus internetiportaalides ja -foorumites on igaühe õigus ning seejuures ei saa olla takistuseks kommentaatori soov pseudonüümi all kirjutada. Kuid oma postitusega ei tohi kommentaator rikkuda teiste inimeste õigusi – kirjutatu eest tuleb vastutada,“ ütles Delfi Grupi juhatuse esimees Ville Jehe. „Erinevates internetikeskkondades kehtivad erinevad tavad, mis sõltuvad paljuski kasutajate enamusest ja teenuse võimaldaja kehtestatud reeglitest – näiteks on Eesti Päevalehe Online'i kommentaaride sisu väga erinev Rate.ee-s kirjutatud hinnangutest. Samas peavad kõik kasutajad teadma, et nende isikut on võimalik tuvastada ning ei maksa tegeleda teiste isikute kahjustamisega.“
Igaüks, kes tunneb, et teda on kahjustatud, saab lisaks häiriva sisu mahavõtmise nõudele esitada ka nõude häiriva sisu sisestaja andmete väljastamiseks politseile ning esitada ka kahjunõudeid kohtus, märkis Ville Jehe. Anonüümsuse puudumine on leidnud kinnitust ka Eesti kohtupraktikas.
Eesti meediaportaalides tehakse päevas umbes 30 000 kommentaari, neist 10 000 on tehtud Delfis. Lisaks tehakse lugematu hulk sisestusi erinevates foorumites. Ville Jehe sõnul näitab nii Delfi kui ka teiste suuremate veebikeskkondade senine kogemus, et internetikommentaaridest väärib oma sobimatu sisu tõttu kustutamist vähem kui üks protsent kõikidest arvamusavaldustest. Seejuures on pahatahtlike kommentaaride arv pidevalt vähenemas, sest rida meediaettevõtteid asus oma portaalides võitlema solvavate sõnumite ehk leimi vastu juba paari aasta eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ville Jehe toonitas, et Delfi on oma veebilehel selgelt välja öelnud, et keelab kirjutada heade tavadega vastuolus olevaid kommentaare ning iga kommentaator vastutab oma kommentaari eest ise.
Tehnokratt Peeter Marveti sõnul pannakse ka mujal maailmas vastutus kasutajale, lubades tal esineda pseudonüümi all, ent avaldades kohtu või politsei nõudmisel kasutaja kohta teada oleva info. Kuna lahendust vajanud juhtumeid on piisavalt, on välja kujunemas ka tavad, mis peaksid aitama tagada selle võimaluse väärkasutused. "Suuremad USA interneti-teenusepakkujad annavad enne kasutaja andmete väljaandmist võimaluse jääda anonüümseks ja kaitsta oma õigust advokaadi vahendusel. Nõuded väidetavalt ebaseaduslik sisu maha võtta saadetakse aga edasi Chilling Effects Clearinghouse'ile, mis need oma veebilehel avaldab, tagades protsessi läbipaistvuse."
Marvet lisas, et vaatamata erinevustele seadusandluses tasuks teiste riikide kogemust ja IT-õiguse visionääre tähelepanelikult jälgida: „Ajal, mil esimese mulje minust loob mitte lips või soeng, vaid nimeotsing Google'is ja mil me lastel soovitame internetis mitte oma tegelikke andmeid avaldada, on pseudonüümsus ainuvõimalik, ent kellelgi ei tohiks tekkida eksiarvamust, et see on võrreldav anonüümsusega."
Delfi haldab 8 internetiportaali: eesti- ja venekeelsed portaalid Eestis ja Lätis, kolme portaali Leedus ning uudisportaal Ukrainas. Päevas külastab Delfi internetilehekülgi ligi 900 000 inimest. Kokku on Delfil ca 2,5 miljonit kasutajat. Eestis külastab Delfit igapäevaselt 244 000 inimest ja kokku on Delfil Eestis 600 000 kasutajat.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.25, 13:02
Kodu sünnib koostöös – arhitektid ja noor pere loovad kodu südamega
“Me vaatasime mitmete arhitektuuribüroode portfoolioid läbi, Kontsept Arhitektuuribüroo stiil oli kõige rohkem meie moodi,” ütleb majaperemees Tanel vastvalminud maja ees, endal üks laps süles ning teine jala küljes. Suure inimeste jutud tõmbavad ikka väikeseid inimesi magnetina ligi. Majaperenaine Maris lisab: “Kui me saatsime Kontseptile päringu, kutsusid nad meid kontorisse külla, et plaane lähemalt arutama.” See kõlas nagu lubadus meeldivaks koostööks.

Enimloetud

1
TOP
  • 11.09.25, 12:56
Kinnisvara korrashoiu TOP: koore riisus Sõõrumaa pealinna koolide haldusäri
2
TOP
  • 28.08.25, 06:30
Kinnisvarabüroode TOP 2024: kasumlikkus kukkus järsult
Vaata, kuidas konkurendil läks! Rivis käibed, kasumid ja omanikud.
3
Uudised
  • 18.09.25, 06:45
Kas kinnistu ostuga võib kaasneda avaliku taristu rajamise kohustus?
4
TOP
  • 10.09.25, 16:34
Kinnisvara rikaste eliit: 100 miljoni klubi paisus
5
TOP
  • 15.09.25, 11:39
Kinnisvara korrashoiu TOPi üks tegusamaid keskendub 100% äriklientidele
Priit Sipelgas toob esile SOL Balticsi ühe olulise erinevuse, võrreldes konkurentidega. Lisaks toob ta esile valdkonna olulisimad väljakutsed aastal 2026.
6
Uudised
  • 17.09.25, 06:45
Kuidas saada uute kortermajade ehitus uuesti käima?
Muljetavaldav! Vaata, kuidas on 5 aastaga muutunud uute eluasemete ehitus

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele