Kui eestlastest kaptenid võivad ennast
Tallinki palgal olevate Soome ja Rootsi kolleegidega võrreldes tunda "valge"
inimesena, siis näiteks stjuardessid ehk kajutiteenindajad teenivad Skandinaavia
ametiõdedest kuni kolm korda vähem.
Eestlasest laevakapteni keskmine palganumber on Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) andmeil 43 000 krooni kuus, sellele lisanduva, palgast suurema lisatasu tõttu pistab kapten ühes kuus tasku ligi 100 000 krooni, kirjutas SLÕhtuleht. Sellega püsib eestlasest kapten igati konkurentsis Soome ja Rootsi ametivendadega.
Eestlastest stjuardessid teenivad EMSA andmeil alates 7200 kroonist kuus, kuid palgavahe kummitab ka teisi ametiposte laevas.
„No tule taevas appi! Kui teisel tüürimehel on palk vaid 15 000–16 000 krooni, siis tuleb öelda, et eestlastest tüürimehed saavad Tallinkis labidamehe palka,” kurjustab Tallinki tütarfirma HT Laevateenindus töötajate peausaldusisik Mati Elmers.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Palgaläbirääkimised jõudsid tupikusse pärast seda, kui Tallink pakkus välja iga-aastase viieprotsendilise palgatõusu kolme aasta jooksul ehk teisisõnu 15protsendilise palgatõusu kolme aastaga.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.