Kütuse hinnatõus tõotab peagi kaasa tuua
bussipiletite 15–20% kallinemise, kuid tähendab ka üleüldise hinnaralli algust,
sest ükski kaup ei jõua poodi diislikütusega töötavate veoaautode abita.
"Ega muud teed polegi, kui bussipileti hind peab kütuse kallinemise kompenseerima," tunnistab Taisto Liinide juhataja Taisto Kängsepp, et piletihinnatõusust pole pääsu, mootorikütus on tema väitel bussifirma kõige suurema osakaaluga kuluartikkel, kirjutas SL Õhtuleht.
Taisto Liinide hinnangul peaks pilet niinimetatud kommerts- ehk riigi toetuseta bussiliinidel kallinema 15–20%.
Avalikel liinidel ei kerki piletihind veel niipea, sest neid hindu kontrollib maavalitsus, ütleb aga Go Busi tegevjuht Rene Alpius: "Kuna meile on kehtestatud piirhind, ei saa me omavoliliselt midagi teha."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Diislikütuse pidev kallinemine puudutab ka kõiki transpordifirmasid ehk lõppkokkuvõttes lausa kõiki elualasid, sest veoautod sõidavad ainult diislikütusega, nendib rahvusvahelise veondusfirma Balt Link juhataja Eve Suursoo. "Võrreldes viimase aastaga on diislihind kerkinud 100%. Kuna kütus moodustab 40% meie kuludest, tähendab see palju," ütleb Suursoo.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.