• 29.09.08, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gatwicki omanik alustas müügiga

Maailma üks suuremaid lennujaamade omanikke BAA alustas eelmisel nädalal Londonis asuva Gatwicki lennujaama müüki, Eesti riik oma lennujaamasid müüma ei hakka.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna peaspetsialist Andres Aruoja sõnas, et lennujaamade hoidmine riigi käes on praegu oluline, kuna väikelennujaamad oleks suure tõenäosusega määratud väljasuremisele, kui riik neid oma abiga üleval ei aitaks pidada.
"Lisaks ei oleks eraettevõttele kasulik hoida mittetulutoovaid väikelennujaamu, kuid riigile on tegemist kriitilise infrastruktuuriga ning seetõttu on otstarbekam riigi tsentraliseeritud juhtumine lennujaamades," lisas Aruoja.
Tema sõnul praegu lennujaamade müüki ei ole planeeritud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Gatwicki lennujaamale on pakkumisi tulnud Manchesteri lennujaama omanikult ning Austraalia lennujaamade omanikult Macquarie Group, mis mõlemad on börsil. Samuti on Gatwicki lennujaama vastu huvi ilmutanud miljardär Richard Bransoni lennufirma Virgin Atlantic, mis tahab Gatwicki liita oma konsortsiumiga.
Gatwicki müümise idee tuli Briti konkurentsikomiteelt, kes kutsus oma raportis BAAd üles müüma kolm oma lennujaama.
"Gatwicki lennujaam on meile äärmiselt oluline ning me ei võta selle müüki kergelt. Tegemist on siiski Euroopa ühe olulisema lennujaamaga, kust liikus eelmisel aastal läbi 35 miljonit reisijat," kommenteeris müüki BAA juhatuse esimees Colin Matthews.
Matthews lisas, et müügiteema põhjustanud konkurentsiraport tõi Gatwicki halva teeninduskvaliteedi põhjusena välja vaid ühe lennuraja, mis ei pea lennutihedusele vastu.
"Brittidel põhineb lennundus konkurentsiturul ehk turg on neil vaba ja kõik lennundusega seonduv käitub vabaturu põhimõtete kohaselt. Eestis on aga vastupidine olukord," sõnas Aruoja.
Estonian Air pole PR-juhi Ilona Eskelineni sõnul lennujaama omamise peale isegi mitte mõelnud. "Estonian Air keskendub ka edaspidi oma põhitegevusele ja lennujaama ostmist ei kaalu," ütles ta.
Kommentaar Eduard Tüür

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna Lennujaama turundusdirektor
Lennujaamade erastamine on nii praktika kui ka diskussioonina olnud vähem või rohkem aktuaalne päris pikki aastaid, samas me ise pigem hoiduksime temaatikat sügavuti kommenteerimast Tallinna Lennujaama kontekstis. Lihtsal põhjusel: seda saab meie puhul teha ikkagi omanik ise. Tõtt öelda on siinkohal ka lihtne üldsõnaliselt väita, et lennujaama erastamine on ikkagi seotud arukusega erastamisel. Kui uuel omanikul jäävad käed täiesti vabaks vaid äriühingu kasumile keskenduda, siis see ei pruugi üheselt tähendada ka keskendumist lennumugavusele või reisijate arvu kasvule, mis on siis vastavalt olulised reisijate või nn kommuuni huvides.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Uudised
  • 01.07.25, 17:02
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Ärikvartali tööd valmivad etapiviisiliselt 2026. aasta alguseks ning täismahus suveks 2026 (Visuaal: HG Arhitektuur OÜ).
Uudised
  • 30.06.25, 13:45
EKE hakkab rajama Hipodroomile oma ärikvartalit
Ehitustöödega alustatakse kohe
Eesti Arhitektide Liidu president Aet Ader ja Reterra Estate tegevjuht Reigo Randmets (Fotod: Raul Mee ja Andras Kralla).
Uudised
  • 26.06.25, 13:00
Omavalitsustel puudub linnaruumi arendamiseks visioon
Ader: linn ei peaks andma maad ära kopikate eest
Aadressil Saha tee 18 asub Maag Foodi peakontor (Foto: Maag Foods).
Uudised
  • 30.06.25, 10:20
Colliers ja What If aitavad toidutootjal luua Loo keskust
Koplipere ärilaod valmivad septembris 2025. Foto: Millerhawk
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 15:00
Millerhawk vähendas hoone süsiniku jalajälge kolmandiku võrra – ilma lisakuluta

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele