Reedel Muhu põhikoolis toimunud Suure väina
võimaliku püsiühenduse rajamise seminaril märgiti, et selgus võib saabuda 2011.
aastal.
Suure väina liiklusühenduse projekti arenguloost ja hetkeseisust lühiülevaate teinud maanteeameti peaspetsialist Kadri Auväärt ütles, et praegu on töös dokument “Sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava koostamine ja keskkonnamõju strateegiline hindamine,” kirjutas Meie Maa.
Kui see dokument on valminud ja heaks kiidetud, saadetakse informatsioon projekti mõjudest Väinamere hoiualale arvamuse saamiseks Euroopa komisjonile, kelle arvamusest lähtudes peab vabariigi valitsus tegema otsuse, milline liiklusühendusviis tuleb valida. Nimetatud dokument peaks valmima 2009. aasta novembri lõpuks. “Püsiühenduse võimalikkus selgub hiljemalt 2011. aastal,” ütles Auväärt.
Praegu on uuringus neli varianti - kaks silda, tunnel ja parvlaevad. Kõige tasuvamaks peetakse hetkel talasilda, juhul kui see on uuringute põhjal vastuvõetav. Selleks on aga vajalik läbi viia navigatsioonitingimuste uuring. Kadri Auväärt peatus ka püsiühenduste maksumusel ja kinnitas, et tunneli ehitus läheb kaks korda kallimaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
„Neutra jaoks on jätkusuutlik kinnisvaraarendus olnud algusest peale põhimõtteline väärtus, mitte lihtsalt turutrend,“ tunnistab Neutra Grupi juht Kenneth Karpov. Seepärast lähtub Neutra kinnisvara arendades rahvusvaheliselt tunnustatud BREEAM-i ja LEED-i sertifikatsioonide nõuetest, et nende uute hoonete keskkonnamõju, energiakasutust ja sisekeskkonna kvaliteet vastaks kaasaja nõuetele.