Aeglane reageerimine nn kütuste maailmaturu
hindade kukkumisele tekitas Eesti suurtele kütusefirmadele kaks miljonit
lisakrooni päevas.
Äripäeva arvutuste kohaselt kasvas pliivaba bensiini jaemüügi marginaal suurte kütusefirmade automaattanklates selle aasta novembris 2,04 kroonini liiter võrrelduna 0,67 krooniga aasta tagasi. Selle aasta keskmine marginaal on 1,23 krooni (rekordilise novembrikuu eelse seisuga oli see 1,16 krooni liiter).
Statistikaameti andmetel on kütuste jaemüügi 12 kuu käive oktoobri lõpu seisuga 8,9 miljardit krooni, mis tähendab, et marginaali suurendamine novembris krooni võrra liiter tekitas kütusefirmadele umbes kaks miljonit krooni lisakäivet päevas.
Tõenäoliselt on marginaalide tõstmine (õigemine kõrgemaks jätmine) seotud kütuste müügi kasvu aeglustumisega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Statistikaameti andmetel oli kütuste jaemüük oktoobris 701 miljonit krooni, mis oli 8,7 protsenti enam, kui aasta tagasi. Selle aasta varasematel kuudel kasvas kütuste jaemüügi ühe kuu käive vahemikus 22 kuni 33 protsenti aastas.
Äripäev arvutab pliivaba bensiini 95 jaehinna marginaali üle kümne aasta. Arvutuse aluseks on võetud kütuse hulgihinnad Rotterdami sadamas (koos transpordi ja kindlustusega), USA dollari päevakurss ning maksud. Nafta ja naftasaaduste hinnad Rotterdami sadamas on kütuste baashindadeks Põhja-Euroopas.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.