14 USA selle ala tegijat kuulutasid
alliansi loomisest autole kõlblike liitium-ioon akude edendamiseks, toiteallikas
on elektriautode puhul endiselt põhihäda.
Sel nädalal välja toodud ühendus taotleb ka riiklikku rahastamist vähemalt ühe prototüüpide arenduskeskuse loomiseks, kirjutas täna Washington Post. Tööstusharu konsultantide sõnul on USA ettevõtted kaotamas Aasia ja Euroopa konkurentidele võistluses kommertskasutusse kõlbliku toote loomiseks.
General Motors on teatanud võimalikust välismaiste akude kasutamisest elektriauto Chevrolet Voltis, mis kavakohaselt peaks aastal 2010 tootmises olema. Lohiseva nimega ühenduse National Alliance for Advanced Transportation Battery Cell Manufacture asukoht on Chicago. Selle ala suurtegijaist on sees Johnson Controls, osaleb ka üks energeetikaministeeriumi labor.
Ühenduse juhi James Greenbergeri sõnul üritatakse asutada üks või rohkem tootmis- ja prototüübi arendamise keskust, kulu selleks viie aasta peale on 1 kuni 2 mld dollarit ning selle jaoks loodetakse suures osas riigi rahale. “Arvame, et see on efektiivseim viis riigi raha kulutamiseks, et panna alus Li-ion akude tootmisele USAs ja ühtlasi autotööstuse elustamiseks kaugemas vaates,” ütles Greenberger.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ühendus edastas sel nädalal oma sõnumi Kongressile. Tööstusharu argument toetust küsides on, et Jaapanis, Hiinas, Lõuna-Koreas ja Saksamaal panustavad riigid Li-ion akude tootmisse sadu miljoneid dollareid. Praegu on nende põhilised kasutusalad mobiiltelefonid, sülearvutid jms. elektroonika.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.