Jätkuvalt püsib tugevas languses
majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüük, sest uusi
kodumasinaid ei osteta, kui vana töötab ja kodus remonti ei tehta, kuniks seal
veel elada kannatab.
Hoolimata märtsis toimunud kergest elavnemisest vähenes aprillis selle kauplusegrupi müük eelmise aastaga võrreldes 27%, märtsiga võrreldes oli languseks 1%, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeerium täna avaldatud jaekaubanduse statistikat. Ebakindlates majanduslikes oludes ei osteta enam samal määral uusi kodumasinaid, kui vana veel töötab, samuti lükatakse tihti edasi remonti elamutes, et oma likviidsust tugevamana hoida.
Kiirenes ka tekstiilitoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügi langus (-22%). Müüki ei aidanud oluliselt suurendada aprillis toimunud mitmed allahindluskampaaniad, märtsiga võrreldes kasvas müük vaid ühe protsendi võrra. Kuises võrdluses kasvas ettevõtete müügitulu enam kui 5%, mistõttu võib eeldada, et allahindlusprotsendid olid eelnevast kuust väiksemad. Farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüük kukkus aastaga 11% ning jaemüük posti või interneti teel 35%.
Autor: Haldusuudised.ee
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.