• 26.11.09, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Lennujaama väikevenna sünnikaal pole veel päris selge

Uudis Tallinna Lennujaama soovist rajada enda naabrusse era- ja väikelennukite lennujaam koos terminali ja angaaridega tõi eile kaasa vastandlikke väljaütlemisi, tundus, et lennujaama tippjuhidki pole asjast ühtmoodi aru saanud.
"See asi on teinud meile palju nalja! Siia tuleb üks angaar ja kogu lugu. Mingit lisalennujaama ei tule," naeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse liige Erik Sakkov.
"See asi on nii, et meil on tükike maad, millele lasime teha detailplaneeringu. Selle seletuskirja kirjutasime siis, et väikelennukite hoolduseks jne. Jah, ja selle alusel asuski linnavalitsus detaili menetlema," seletas ta.
Sakkov imestas, et üks pisike detailplaneering meedias nii imelised mõõtmed omandas, et Eesti Päevalehe online'i ja Raepressi kirjutistes sai angaariplatsikesest lisalennujaam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui tulevikus hästi läheb, siis kerkib sellele umbes hektari suurusele alale üks angaar, kus väikelennukiomanikud saavad oma masinaid hooldada ja korrastada," selgitas ta.
Planeeringu ja kaugemas tulevikus angaariga peaks minema väikelennukipidajate elu kergemaks. "Mingit uut lennurada ega lisalennujaama ei tule," jahutas Sakkov vahepeal levinud unelmaid.
Loik: ehitama aastal 2011
"Ei - tulevad ikka mitu angaari ja terminal koos kõigi funktsioonidega," eitas ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik mõni tund hiljem vaid ühe hooldusangaariga piirdumist nn lisalennujaama alal.
"See on küll miniatuurne, kuid siin on väikelennukite hooldus, seisuplatsid ja angaarid ja muu," kirjeldas ta tulevast väikelennukitele mõeldud kompleksi. Tema seletusel tuleb sellest täisväärtuslik terminal, kuid erinevalt suurest on selle julgestusmeetmed leebemad. Vaid õhku tõusmine ja maandumine käib üldisel lennurajal.
Väikelennukite kompleks on mõeldud nii sise- kui ka välislendude tarvis. "Kuid mitte liinilendudele, vaid üldlendudele," täpsustas ta.
Seni on asi detailplaneeringu staadiumis. "Liidame mitu krunti kokku ja ehitama hakkame vast 2011. aastal, mitte enne. Kuid enne tuleb hakata projekteerima," sõnas Loik.

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimusele, kui palju angaare ehitatakse, Loik täpset vastust anda ei osanud. "Raske öelda. Eestis on praegu paarkümmend väikelennukit, lähitulevikus nende arv kindlasti muutub. Eks järgmise aasta lõpus, kui juba projekteerime, paistab," lubas ta.
Väikelennuki omanik rahul
"See on väga tervitatav, kui saadakse liinilennukid ja üldlennukid teineteisest lahku!" pakatas rõõmust lennundusärimees ja väikelennuki omanik Tõnis Lepp Tallinna Lennujaama nn lisalennujaama teemal.
"Ah, et terminal ka?" jäi ta terminali ehitamise kavast kuuldes mõttesse. "Terminali all mõeldakse siin ilmselt ühte hoonet, kust vaadata ilma," pakkus ta unistavalt.
"Veel uhkem! Veel parem!" rõkkas Lepp rõõmust, kui kuulis Loigu lubadust, et terminal tuleb ikka koos kõigi funktsioonidega.
tasub teada

Artikkel jätkub pärast reklaami

    * Lennujaam taotles detailplaneeringu algatamist Detailplaneeringu algatamise eesmärk on ehitada Lasnamäele Suur-Sõjamäe tänava ja Tallinna Lennujaama vahelisele 4,7hektarilisele alale era- ja väikelennukite lennujaam, terminal ja angaarid.
    * Planeeritavale alale kavandatavate hoonete alune pind võib olla kuni 16 000 m" ja hoonete suurim lubatud kõrgus 10-25 meetrit maapinnast sõltuvalt lennujaama kõrguspiirangutest.
 
 
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Uudised
  • 01.07.25, 17:02
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Ärikvartali tööd valmivad etapiviisiliselt 2026. aasta alguseks ning täismahus suveks 2026 (Visuaal: HG Arhitektuur OÜ).
Uudised
  • 30.06.25, 13:45
EKE hakkab rajama Hipodroomile oma ärikvartalit
Ehitustöödega alustatakse kohe
Aadressil Saha tee 18 asub Maag Foodi peakontor (Foto: Maag Foods).
Uudised
  • 30.06.25, 10:20
Colliers ja What If aitavad toidutootjal luua Loo keskust
Titaniumi kinnisvaraportfelli haldur Siim Rosenthal osutab tõsistele ohukohtadele (Foto: Titanium).
Uudised
  • 02.07.25, 06:45
Jäik planeering läheb kalliks maksma ja peletab kinnisvarainvesteeringud
Vaata, mida büroode vakantsuse kasv toob kaasa omakorda
Koplipere ärilaod valmivad septembris 2025. Foto: Millerhawk
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 15:00
Millerhawk vähendas hoone süsiniku jalajälge kolmandiku võrra – ilma lisakuluta

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele