• 26.11.09, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Lennujaama väikevenna sünnikaal pole veel päris selge

Uudis Tallinna Lennujaama soovist rajada enda naabrusse era- ja väikelennukite lennujaam koos terminali ja angaaridega tõi eile kaasa vastandlikke väljaütlemisi, tundus, et lennujaama tippjuhidki pole asjast ühtmoodi aru saanud.
"See asi on teinud meile palju nalja! Siia tuleb üks angaar ja kogu lugu. Mingit lisalennujaama ei tule," naeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse liige Erik Sakkov.
"See asi on nii, et meil on tükike maad, millele lasime teha detailplaneeringu. Selle seletuskirja kirjutasime siis, et väikelennukite hoolduseks jne. Jah, ja selle alusel asuski linnavalitsus detaili menetlema," seletas ta.
Sakkov imestas, et üks pisike detailplaneering meedias nii imelised mõõtmed omandas, et Eesti Päevalehe online'i ja Raepressi kirjutistes sai angaariplatsikesest lisalennujaam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui tulevikus hästi läheb, siis kerkib sellele umbes hektari suurusele alale üks angaar, kus väikelennukiomanikud saavad oma masinaid hooldada ja korrastada," selgitas ta.
Planeeringu ja kaugemas tulevikus angaariga peaks minema väikelennukipidajate elu kergemaks. "Mingit uut lennurada ega lisalennujaama ei tule," jahutas Sakkov vahepeal levinud unelmaid.
Loik: ehitama aastal 2011
"Ei - tulevad ikka mitu angaari ja terminal koos kõigi funktsioonidega," eitas ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik mõni tund hiljem vaid ühe hooldusangaariga piirdumist nn lisalennujaama alal.
"See on küll miniatuurne, kuid siin on väikelennukite hooldus, seisuplatsid ja angaarid ja muu," kirjeldas ta tulevast väikelennukitele mõeldud kompleksi. Tema seletusel tuleb sellest täisväärtuslik terminal, kuid erinevalt suurest on selle julgestusmeetmed leebemad. Vaid õhku tõusmine ja maandumine käib üldisel lennurajal.
Väikelennukite kompleks on mõeldud nii sise- kui ka välislendude tarvis. "Kuid mitte liinilendudele, vaid üldlendudele," täpsustas ta.
Seni on asi detailplaneeringu staadiumis. "Liidame mitu krunti kokku ja ehitama hakkame vast 2011. aastal, mitte enne. Kuid enne tuleb hakata projekteerima," sõnas Loik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimusele, kui palju angaare ehitatakse, Loik täpset vastust anda ei osanud. "Raske öelda. Eestis on praegu paarkümmend väikelennukit, lähitulevikus nende arv kindlasti muutub. Eks järgmise aasta lõpus, kui juba projekteerime, paistab," lubas ta.
Väikelennuki omanik rahul
"See on väga tervitatav, kui saadakse liinilennukid ja üldlennukid teineteisest lahku!" pakatas rõõmust lennundusärimees ja väikelennuki omanik Tõnis Lepp Tallinna Lennujaama nn lisalennujaama teemal.
"Ah, et terminal ka?" jäi ta terminali ehitamise kavast kuuldes mõttesse. "Terminali all mõeldakse siin ilmselt ühte hoonet, kust vaadata ilma," pakkus ta unistavalt.
"Veel uhkem! Veel parem!" rõkkas Lepp rõõmust, kui kuulis Loigu lubadust, et terminal tuleb ikka koos kõigi funktsioonidega.
tasub teada

Artikkel jätkub pärast reklaami

    * Lennujaam taotles detailplaneeringu algatamist Detailplaneeringu algatamise eesmärk on ehitada Lasnamäele Suur-Sõjamäe tänava ja Tallinna Lennujaama vahelisele 4,7hektarilisele alale era- ja väikelennukite lennujaam, terminal ja angaarid.
    * Planeeritavale alale kavandatavate hoonete alune pind võib olla kuni 16 000 m" ja hoonete suurim lubatud kõrgus 10-25 meetrit maapinnast sõltuvalt lennujaama kõrguspiirangutest.
 
 
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Viru Keskuse juht Gertti Kogermann.
Uudised
  • 10.11.25, 12:16
Kinnisvarafirmade TOPi üks ambitsioonikamaid püüab tippude tippu
Neutra Capital ASi enamusomanik ja nõukogu liige Kenneth Karpov.
Uudised
  • 12.11.25, 09:55
Kinnisvarafirmade TOPi üks uuenduslikumaid sihib ärilinnakuid ja puitmaju. Tal on karm prognoos
Neutra Capitali omanik ja juht nimetab 3 edutegurit, teeb 4 prognoosi ja näitab ära 4 eesootavat väljakutset. See puudutab tervet kinnisvaravaldkonda!
Kinnisvara on ikka olnud üks toekamaid varaklasse.
TOP
  • 06.11.25, 13:57
Kinnisvarafirmade TOP: esikolmikus käib titaanide heitlus
Kinnisvarafirmad trimmisid end tõhusamaks - turu jõujooned muutuvad. Vaata, kes kellele järgneb ja kuidas igaühel läinud on!
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Uudised
  • 10.11.25, 13:39
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Siia vanasse tootmishoonesse tuleb sündmustekeskus.
Uudised
  • 10.11.25, 15:26
Galerii: Krulli Kvartal lõi Merkoga käed, arhitektuur tuleb nimekatelt büroodelt
Mainor Ülemiste AS nõukogu liige Guido Pärnits.
TOP
  • 07.11.25, 13:47
Kinnisvarafirmade TOPi üks tegusamaid vaatab tulevikku optimismiga
Nüüd saab lükata sisse kõrgema käigu ja manööverada vabamalt
Arco Vara Kinnisvarabüroo vastne tegevjuht Martin Õunap.
Uudised
  • 11.11.25, 12:44
Arco Vara Kinnisvarabüroo sai uue juhi
Neutra Capitali nõukogu liige Kenneth Karpov.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.25, 12:02
Fahle linnaku kolm uut hoonet näitavad, kuhu liigub Eesti ärikinnisvara

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele