• 26.11.09, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Lennujaama väikevenna sünnikaal pole veel päris selge

Uudis Tallinna Lennujaama soovist rajada enda naabrusse era- ja väikelennukite lennujaam koos terminali ja angaaridega tõi eile kaasa vastandlikke väljaütlemisi, tundus, et lennujaama tippjuhidki pole asjast ühtmoodi aru saanud.
"See asi on teinud meile palju nalja! Siia tuleb üks angaar ja kogu lugu. Mingit lisalennujaama ei tule," naeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse liige Erik Sakkov.
"See asi on nii, et meil on tükike maad, millele lasime teha detailplaneeringu. Selle seletuskirja kirjutasime siis, et väikelennukite hoolduseks jne. Jah, ja selle alusel asuski linnavalitsus detaili menetlema," seletas ta.
Sakkov imestas, et üks pisike detailplaneering meedias nii imelised mõõtmed omandas, et Eesti Päevalehe online'i ja Raepressi kirjutistes sai angaariplatsikesest lisalennujaam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui tulevikus hästi läheb, siis kerkib sellele umbes hektari suurusele alale üks angaar, kus väikelennukiomanikud saavad oma masinaid hooldada ja korrastada," selgitas ta.
Planeeringu ja kaugemas tulevikus angaariga peaks minema väikelennukipidajate elu kergemaks. "Mingit uut lennurada ega lisalennujaama ei tule," jahutas Sakkov vahepeal levinud unelmaid.
Loik: ehitama aastal 2011
"Ei - tulevad ikka mitu angaari ja terminal koos kõigi funktsioonidega," eitas ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik mõni tund hiljem vaid ühe hooldusangaariga piirdumist nn lisalennujaama alal.
"See on küll miniatuurne, kuid siin on väikelennukite hooldus, seisuplatsid ja angaarid ja muu," kirjeldas ta tulevast väikelennukitele mõeldud kompleksi. Tema seletusel tuleb sellest täisväärtuslik terminal, kuid erinevalt suurest on selle julgestusmeetmed leebemad. Vaid õhku tõusmine ja maandumine käib üldisel lennurajal.
Väikelennukite kompleks on mõeldud nii sise- kui ka välislendude tarvis. "Kuid mitte liinilendudele, vaid üldlendudele," täpsustas ta.
Seni on asi detailplaneeringu staadiumis. "Liidame mitu krunti kokku ja ehitama hakkame vast 2011. aastal, mitte enne. Kuid enne tuleb hakata projekteerima," sõnas Loik.

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimusele, kui palju angaare ehitatakse, Loik täpset vastust anda ei osanud. "Raske öelda. Eestis on praegu paarkümmend väikelennukit, lähitulevikus nende arv kindlasti muutub. Eks järgmise aasta lõpus, kui juba projekteerime, paistab," lubas ta.
Väikelennuki omanik rahul
"See on väga tervitatav, kui saadakse liinilennukid ja üldlennukid teineteisest lahku!" pakatas rõõmust lennundusärimees ja väikelennuki omanik Tõnis Lepp Tallinna Lennujaama nn lisalennujaama teemal.
"Ah, et terminal ka?" jäi ta terminali ehitamise kavast kuuldes mõttesse. "Terminali all mõeldakse siin ilmselt ühte hoonet, kust vaadata ilma," pakkus ta unistavalt.
"Veel uhkem! Veel parem!" rõkkas Lepp rõõmust, kui kuulis Loigu lubadust, et terminal tuleb ikka koos kõigi funktsioonidega.
tasub teada

Artikkel jätkub pärast reklaami

    * Lennujaam taotles detailplaneeringu algatamist Detailplaneeringu algatamise eesmärk on ehitada Lasnamäele Suur-Sõjamäe tänava ja Tallinna Lennujaama vahelisele 4,7hektarilisele alale era- ja väikelennukite lennujaam, terminal ja angaarid.
    * Planeeritavale alale kavandatavate hoonete alune pind võib olla kuni 16 000 m" ja hoonete suurim lubatud kõrgus 10-25 meetrit maapinnast sõltuvalt lennujaama kõrguspiirangutest.
 
 
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.25, 12:02
Fahle linnaku kolm uut hoonet näitavad, kuhu liigub Eesti ärikinnisvara
Eesti ärikinnisvara ei tähenda enam ainult ruutmeetreid. Edu määravad kvaliteet, paindlikkus ja ruum, mis toetab inimeste töö- ja loomevõimet. Neutra Capitali nõukogu liige Kenneth Karpov kirjutab, kuidas just sellist ruumikogemust kannavad kolm uut hoonet Fahle linnakus: Katel, Vasepada ja Portaal.

Hetkel kuum

Kinnisvara on ikka olnud üks toekamaid varaklasse.
TOP
  • 06.11.25, 13:57
Kinnisvarafirmade TOP: esikolmikus käib titaanide heitlus
Kinnisvarafirmad trimmisid end tõhusamaks - turu jõujooned muutuvad. Vaata, kes kellele järgneb ja kuidas igaühel läinud on!
Viru Keskuse juht Gertti Kogermann.
Uudised
  • 10.11.25, 12:16
Kinnisvarafirmade TOPi üks ambitsioonikamaid püüab tippude tippu
Neutra Capital ASi enamusomanik ja nõukogu liige Kenneth Karpov.
Uudised
  • 12.11.25, 09:55
Kinnisvarafirmade TOPi üks uuenduslikumaid sihib ärilinnakuid ja puitmaju. Tal on karm prognoos
Neutra Capitali omanik ja juht nimetab 3 edutegurit, teeb 4 prognoosi ja näitab ära 4 eesootavat väljakutset. See puudutab tervet kinnisvaravaldkonda!
Mainor Ülemiste AS nõukogu liige Guido Pärnits.
TOP
  • 07.11.25, 13:47
Kinnisvarafirmade TOPi üks tegusamaid vaatab tulevikku optimismiga
Nüüd saab lükata sisse kõrgema käigu ja manööverada vabamalt
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Uudised
  • 10.11.25, 13:39
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Tahad investeerida ja tehingut, sea sammud näiteks Tartu Annelinna.
Uudised
  • 07.11.25, 15:29
Lepi sellega - eluasemeturg jääb külgsuunda lohisema kauaks
Uute eluasemete arenduse ja turu epitsenter on nüüd Lätis
Siia vanasse tootmishoonesse tuleb sündmustekeskus.
Uudised
  • 10.11.25, 15:26
Galerii: Krulli Kvartal lõi Merkoga käed, arhitektuur tuleb nimekatelt büroodelt
Neutra Capitali nõukogu liige Kenneth Karpov.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.25, 12:02
Fahle linnaku kolm uut hoonet näitavad, kuhu liigub Eesti ärikinnisvara

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele