Rahandusministeerium ei toeta Eestimaa Rahvaliidu fraktsiooni algatatud eelnõu vedelkütuse erimärgistamise seaduse muutmiseks.
Neljapäeval laiali saadetud kirjas teatas rahandusminister Jürgen Ligi, et erakordselt lumerohke talve tõttu ei oleks õige teha maksusüsteemis püsivaid muudatusi, kirjutas Oma Saar. Sellisel juhul kehtiks soodustus ka nendel aastatel, mil lund on vähe ja lumekoristuskulud väikesed, põhjendas Ligi.
8. veebruaril esitas riigikogu Rahvaliidu fraktsioon riigikogule menetlemiseks vedelkütuse erimärgistamise seadust muutva eelnõu. Eelnõu järgi lubatakse talvistel teehooldustöödel kasutada ka erimärgistusega kütust tarbivaid põllumajandusmasinaid, mida praegune seadus ei luba. Rahvaliidu hinnangul ei ole kohalike teede lumest puhastamine tavaline kasumit taotlev majandustegevus, vaid hädaolukorrast tingitud vajadus, et tagada ligipääs elukohtadesse, muuhulgas pääste- ja kiirabiautode ligipääs maaelanikeni.
Jürgen Ligi sõnul vähenevad erimärgistatud kütuse kasutamisel teehooldustöödel riigieelarve tulud, sest tavalisest diislikütusest madalama aktsiisimääraga maksustatud eriotstarbelise diislikütuse kasutusala laieneks veelgi, mis ei ole fiskaalpoliitilistel põhjustel otstarbekas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.