Viimastel kuudel avalikkuses teemaks olev hinna- ja palgatõusu jutt pole töötajate palgaootusi muutnud, näitas CV Keskuse uuring.
Tööportaali külastajate seas läbi viidud palgaküsitluses uuriti, kuidas on arutelud Eestis mõjutanud töötajate palgaootuseid. Küsitluse põhjal on 49,5% inimestest nõus töötama 12 500kroonise või väiksema brutopalga eest. Selle aasta juunikuus oli selliste inimeste osakaal vastajatest 49,1%.
Alla 10 000kroonise palgaga on nõus 30,6% vastajatest, juunis 27,5%. Miinimumpalga eest on täistöökohaga nõus töötama 1,6% vastanuist, juunis 2,1%. Enam kui 20 000kroonist kuupalka soovib 15,4% vastajatest, juunis 16,1%.
"Hoolimata kärast oodatava hinnatõusu ümber ei ole töötajate ootused sissetuleku osas märkimisväärselt muutunud. Väikene nihe on toimunud alla 10 000kroonise palga soovijate hulgas, seal on vastajate osakaal pisut kasvanud ja seda peamiselt kõrgema palga soovijate arvelt, kus on toimunud vähenemine," kommenteeris CV Keskuse juht Paavo Heil.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tema sõnul on töötajad tänu majanduskriisile hakanud aru saama, et ettevõtjal ei ole mingit põhjust ega ka võimalust palka tõsta, kui töötaja loodav lisandväärtus ei suurene. "Paljud firmad on suutnud siiski oma tootlikkust tõsta ja see tuleb peamiselt selle arvelt, et sama töö tehakse ära väiksema arvu inimestega," märkis Heil.
"Nüüd, kui mõningates valdkondades on ka müügimahud kasvama hakanud, võib taas tekkida töötajatel tõsisem argument palgatõusu küsimiseks, kuna suurema turunõudluse rahuldamiseks vajalikke spetsialiste ja oskustöölisi Eestis napib," rääkis CV Keskuse juht.
Küsitlusele vastajatest oli ligikaudu 65% tööga hõivatud, 9% üliõpilased ja ülejäänud 26% töötud.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Ettevõtte kasv, äristrateegia muutused ja töötajate kasvavad ootused esitavad kontorite sisustamisele aina uusi väljakutseid. Paraku ei suuda paljud ettevõtted nende muutustega sammu pidada. Sageli ei märgata, et kontor ei toeta enam seda, kuidas inimesed tegelikult töötavad. Sisekujundajad näevad seda iga päev – ruumid justkui toimivad, aga nende tegelik potentsiaal jääb kasutamata. Just selle lisaväärtuse leidmine ongi see, millega sisekujundajad ettevõtteid toetada saavad.