Finantsinspektsioon sai mullu pangateenuste kohta kõige rohkem kaebusi läbi oma tegevusajaloo. Enim kaevati Swedbanki tegevuse kohta, turuosa arvestades ka Nordea ja Sampo tegevuse peale.
Kui üle-eelmisel aastal jagunesid osakaalud kindlustusseltside ja pankade tegevuse peale esitatud kaebuste vahel võrdselt, siis mullu moodustasid kaebused pankade tegevuse peale kaks kolmandikku kõikidest klientide pöördumistest. Kokkuvõttes aga 2011. aastal finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv varasemate aastatega võrreldes kahanes.
Pangateenuste tarbimisel tekkinud probleemid olid seotud peamiselt arvelduste ja laenudega. Kliendid väljendasid rahulolematust selle üle, kuidas pank neid teavitas hinnakirja muudatustest. Samuti ei olnud kliendid rahul laenu käendaja teavitamise praktikaga, kui laenusaaja sattus makseraskustesse, pangateenustele juurdepääsupiirangute seadmisega konto arestimise tõttu ja krediitkaardilepingu ühepoolse ülesütlemisega panga poolt.
Jätkuvalt valmistasid klientidele muret makseraskustest tingitud probleemid, sealhulgas probleemid laenulepingu osapooli rahuldava kokkulepe saavutamisel tekkinud makseraskuste ületamiseks.
Samas on 2010. aastaga võrreldes varakindlustust, kaskokindlustust ja kohustusliku liikluskindlustust puudutavate kaebuste arv enam kui poole võrra vähenenud.
Kindlustusvaldkonnas esines traditsiooniliselt kõige rohkem vaidlusi kahjuhüvitiste suuruse määramise üle. Kaebused olid seotud ka kindlustustingimuste erineva tõlgendamisega kindlustuslepingu poolte poolt ning kindlustusvõtja rahulolematusega kui kindlustusselts kahjuhüvitise maksmisest keeldus.
Kohustusliku kogumispensioni osas ei oldud rahul fondi tootlusega, samuti oli kaebusi ebakohaste kauplemisvõtete kohta pensionifondide turustamisel.
Finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv kasvas alates 2008. aastast kuni möödunud aastani. Kui 2007 esitati finantsjärelevalvele 82, siis 2008. aastal 153 kaebust ning 2010. aastal laekus kokku 181 kaebust. Eelmisel aastal kaebuste arv kahanes, finantsjärelevalvele esitati kokku 148 finantsteenuste kliendikaebust.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Mikro- ja väikeettevõtete jaoks võib ootamatu rahavajadus tekkida igal hetkel, olgu selleks kiire vajadus varude täiendamiseks, ootamatud remondikulud või uus ärivõimalus.
Arvelduskrediit on loodud just selliste olukordade jaoks – see on kiire, paindlik ja kuluefektiivne lahendus, mis võimaldab ettevõtetel raha alati käepärast hoida.