• 22.02.12, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FI: kliendid kaebasid mullu enim Swedbanki peale

Finantsinspektsioon sai mullu pangateenuste kohta kõige rohkem kaebusi läbi oma tegevusajaloo. Enim kaevati Swedbanki tegevuse kohta, turuosa arvestades ka Nordea ja Sampo tegevuse peale.
Kui üle-eelmisel aastal jagunesid osakaalud kindlustusseltside ja pankade tegevuse peale esitatud kaebuste vahel võrdselt, siis mullu moodustasid kaebused pankade tegevuse peale kaks kolmandikku kõikidest klientide pöördumistest. Kokkuvõttes aga 2011. aastal finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv varasemate aastatega võrreldes kahanes.
Pangateenuste tarbimisel tekkinud probleemid olid seotud peamiselt arvelduste ja laenudega. Kliendid väljendasid rahulolematust selle üle, kuidas pank neid teavitas hinnakirja muudatustest. Samuti ei olnud kliendid rahul laenu käendaja teavitamise praktikaga, kui laenusaaja sattus makseraskustesse, pangateenustele juurdepääsupiirangute seadmisega konto arestimise tõttu ja krediitkaardilepingu ühepoolse ülesütlemisega panga poolt.
Jätkuvalt valmistasid klientidele muret makseraskustest tingitud probleemid, sealhulgas probleemid laenulepingu osapooli rahuldava kokkulepe saavutamisel tekkinud makseraskuste ületamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas on 2010. aastaga võrreldes varakindlustust, kaskokindlustust ja kohustusliku liikluskindlustust puudutavate kaebuste arv enam kui poole võrra vähenenud.
Kindlustusvaldkonnas esines traditsiooniliselt kõige rohkem vaidlusi kahjuhüvitiste suuruse määramise üle. Kaebused olid seotud ka kindlustustingimuste erineva tõlgendamisega kindlustuslepingu poolte poolt ning kindlustusvõtja rahulolematusega kui kindlustusselts kahjuhüvitise maksmisest keeldus.
Kohustusliku kogumispensioni osas ei oldud rahul fondi tootlusega, samuti oli kaebusi ebakohaste kauplemisvõtete kohta pensionifondide turustamisel.
Finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv kasvas alates 2008. aastast kuni möödunud aastani. Kui 2007 esitati finantsjärelevalvele 82, siis 2008. aastal 153 kaebust ning 2010. aastal laekus kokku 181 kaebust. Eelmisel aastal kaebuste arv kahanes, finantsjärelevalvele esitati kokku 148 finantsteenuste kliendikaebust.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.08.25, 13:37
Tartu südalinnas ootab investorit ainulaadne võimalus soetada korter uusarenduses
Tartu südalinnas, 5-minutilise jalutuskäigu kaugusel Raekoja platsist, kerkib arendus, mille vastu tunnevad üha suuremat huvi need, kes soovivad investeerida kinnisvarasse väljaspool Tallinna. Vallikraavi Kinnisvara uus projekt Raatuse Residentsid pakub paindlikke lahendusi nii oma kodu otsijatele kui ka neile, kes soovivad panna raha tööle üüritulu ja väärtuse kasvu kaudu.

Enimloetud

1
TOP
  • 11.09.25, 12:56
Kinnisvara korrashoiu TOP: koore riisus Sõõrumaa pealinna koolide haldusäri
2
TOP
  • 28.08.25, 06:30
Kinnisvarabüroode TOP 2024: kasumlikkus kukkus järsult
Vaata, kuidas konkurendil läks! Rivis käibed, kasumid ja omanikud.
3
Uudised
  • 18.09.25, 06:45
Kas kinnistu ostuga võib kaasneda avaliku taristu rajamise kohustus?
4
TOP
  • 10.09.25, 16:34
Kinnisvara rikaste eliit: 100 miljoni klubi paisus
5
TOP
  • 15.09.25, 11:39
Kinnisvara korrashoiu TOPi üks tegusamaid keskendub 100% äriklientidele
Priit Sipelgas toob esile SOL Balticsi ühe olulise erinevuse, võrreldes konkurentidega. Lisaks toob ta esile valdkonna olulisimad väljakutsed aastal 2026.
6
Uudised
  • 17.09.25, 06:45
Kuidas saada uute kortermajade ehitus uuesti käima?
Muljetavaldav! Vaata, kuidas on 5 aastaga muutunud uute eluasemete ehitus

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele