• 23.02.12, 07:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olerex surub tanklat keset pealinna tähtsat ristmikku

Olerexil on õnnestunud saada Eesti ühe olulisema Väo liiklussõlme ümberehituse võtmetegelaseks. Projekteerimist rahastava tanklaketi ärihuvide tõttu võib löögi alla sattuda liiklusohutus.
Öeldakse, et kes maksab, tellib muusika. Sellist ütlust võib kasutada ka kodumaise kütuseäri Olerexi rolli kohta Väo liiklussõlme planeerimisel. Iseenesest pole selles midagi tavatut, et mõnel tanklal end keset magusat ristmikuala õnnestub sättida, jaht sellistele kinnistutele on osa kütusefirmade ärist. Tavatuks muudavad olukorra aga mitmed asjaolud, mis jätavad vägisi mulje, et kogu liiklussõlme planeerimine on toimunud Olerexi huvides.
Projekteerimisvaldkonna spetsialistid on Väo liiklussõlme lahenduse suhtes ülikriitilised ja nendivad, et liiklussõlme lahendus on selgelt Olerexi nägu. Kurioosseks muudab olukorra, et ristmiku lahendust peetakse lausa liiklusohtlikuks. „Kui eelmisel aastal toimus sellesama Väo liiklussõlme ehitusprojekti ekspertiisi hange, siis meie ei näinud võimalust osaleda, kuna projektlahendus ei vastanud meie hinnangul ohutu tee projekteerimise nõuetele,“ sõnas Ramboll Eesti ASi projekteerimisosakonna juht Raul Vibo. Ta lisas, et ettevõtte Soome kolleegid andsid ühemõttelise hinnangu, et maanteeamet ei peaks sellist projekti üldse heaks kiitma, rääkimata sellest, et selle järgi ehitama hakataks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vibo selgitas, et Väo projektlahendus näeb paraku ette kinnistutelt otse juurdepääsud ning juurdepääsude peale- ja mahasõidud on ühendatud otse liiklussõlme rampide külge. "Tulemusena muutub sõlmes orienteerumine väga keeruliseks ning tekivad täiendavad konfliktid," nentis ta. Vibo hinnangul pole sugugi kohatu võrdlus Haabersti ehk Rocca al Mare ringristmikuga, kus otse ringristmikule ühendati Statoili juurdepääs ja selle tulemusena on tegemist praegu Tallinna kõige ohtlikuma ristmikuga. Möödunud aastal juhtus nimetatud Haabersti ringristmikul 225 liiklusõnnetust.
Niisiis on kahtluse alla sattunud linna ja riigi ühe olulisema Väo liiklussõlme kavandatava lahenduse liiklejasõbralikkus. Õli valab tulle asjaolu, et paralleelselt Väo sõlme detailplaneeringut ja Olerexi tellimisel tee-ehitusprojekti koostav AS K-Projekt keeldus ehitusprojektile tellitud liiklusohutuse auditit avalikustamast. Liiklussõlmega mitteseotud projekteerijad peavad kummaliseks sedagi, et auditi tellis Olerexi kulul ehitusprojektiga toimetav K-Projekt, mitte riiki kui tee omanikku esindav Maanteeamet. "Olen veendunud, et auditi tellimine peaks olema tee omaniku kohustus ja see protsess peaks olema tema kontrolli all," sõnas Teedeprojekt OÜ osanik Erik Bauman.
Liiklusohutuse kõrval kerkib tugevalt esile küsimus, miks ikkagi on kütusefirma Olerex otsustanud rahastada mastaapse liiklussõlme projekteerimist, mis pole sugugi odav lõbu. Erinevad projekteerijad pakuvad sõlme ehitusprojekti hinnaks vahemikku 200 kuni 400 tuhat eurot (3–6 miljonit krooni). Iseensesest võib pidada positiivseks erafirma ja riigi koostööd, ent kui koostöö sildi all maksab erafirma kinni oma ärihuvide mõjule pääsemise, peituvad niisuguses koostöös tõsised ohud.
Väo liiklussõlme oluline liikumissuund on Peterburi ja Laagna teelt Narva peale. Tegemist on Eesti maanteetranspordi seisukohalt üliolulise sõlmega, kus on suur raskete veoste osakaal. Väo sõlme kaudu liigub suur osa Muuga ja Paldiski sadamate transiidist. Liiklussõlme ehitushinnaks on Maanteeamet määranud kuni 19 miljonit eurot, ehitust rahastavad Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ja Eesti riik.
Olerexi nägu oleva liiklussõlme planeerimise üllatavatest asjaoludest koos visuaalse ülevaatega loe lähemalt tänasest Äripäevast.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.11.25, 13:30
Kestlikkus kui investeering: kuidas Neutra ja LÄVI tõstavad Eesti arenduse standardeid
„Neutra jaoks on jätkusuutlik kinnisvaraarendus olnud algusest peale põhimõtteline väärtus, mitte lihtsalt turutrend,“ tunnistab Neutra Grupi juht Kenneth Karpov. Seepärast lähtub Neutra kinnisvara arendades rahvusvaheliselt tunnustatud BREEAM-i ja LEED-i sertifikatsioonide nõuetest, et nende uute hoonete keskkonnamõju, energiakasutust ja sisekeskkonna kvaliteet vastaks kaasaja nõuetele.

Hetkel kuum

Viru Keskuse juht Gertti Kogermann.
Uudised
  • 10.11.25, 12:16
Kinnisvarafirmade TOPi üks ambitsioonikamaid püüab tippude tippu
Neutra Capital ASi enamusomanik ja nõukogu liige Kenneth Karpov.
Uudised
  • 12.11.25, 09:55
Kinnisvarafirmade TOPi üks uuenduslikumaid sihib ärilinnakuid ja puitmaju. Tal on karm prognoos
Neutra Capitali omanik ja juht nimetab 3 edutegurit, teeb 4 prognoosi ja näitab ära 4 eesootavat väljakutset. See puudutab tervet kinnisvaravaldkonda!
Kinnisvara on ikka olnud üks toekamaid varaklasse.
TOP
  • 06.11.25, 13:57
Kinnisvarafirmade TOP: esikolmikus käib titaanide heitlus
Kinnisvarafirmad trimmisid end tõhusamaks - turu jõujooned muutuvad. Vaata, kes kellele järgneb ja kuidas igaühel läinud on!
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Uudised
  • 10.11.25, 13:39
Nii see läheb: uute eluasemete turg käriseb ise samuti
Mainor Ülemiste AS nõukogu liige Guido Pärnits.
TOP
  • 07.11.25, 13:47
Kinnisvarafirmade TOPi üks tegusamaid vaatab tulevikku optimismiga
Nüüd saab lükata sisse kõrgema käigu ja manööverada vabamalt
Siia vanasse tootmishoonesse tuleb sündmustekeskus.
Uudised
  • 10.11.25, 15:26
Galerii: Krulli Kvartal lõi Merkoga käed, arhitektuur tuleb nimekatelt büroodelt
Arco Vara Kinnisvarabüroo vastne tegevjuht Martin Õunap.
Uudised
  • 11.11.25, 12:44
Arco Vara Kinnisvarabüroo sai uue juhi
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele