Kui Euroopa kliimadirektoraadil õnnestub kehtestada karm CO2 norm, ei tohi Viru Keemia Grupi ja Eesti Energia toodetavat autokütust enam isegi Eestis müüa.
Eesti Päevaleht kirjutab, et komisjon toetub ühe Kanada teadlase esitatud suhtarvule, mis näitab põlevkivist toodetud diislikütust ligi poole rohkem CO2 sisaldavana, kui on naftast toodetud autokütus. Ehkki suhtarvu paikapidavuse kohta pole esitatud mingeid analüüse või tõestusmaterjale, klammerdub komisjon ikkagi suhtarvu külge, sest Euroopa Liit on seadnud eesmärgiks vähendada 2020. aastaks autokütuste CO2 sisaldust kuue protsendi võrra.
„Arvestades põlevkiviõli rafineerimise projektide arengufaase, ei kavatse keegi kindlasti rajada tehast, mille toodangu müük oleks keeruline või majanduslikult ebaefektiivne,” tõdes Eesti Päevalehega vestlenud Kiviõli Keemiatööstuse ja Alexela tanklaketi osanik Heiti Hääl.
Autor: Haldusuudised.ee
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
„Neutra jaoks on jätkusuutlik kinnisvaraarendus olnud algusest peale põhimõtteline väärtus, mitte lihtsalt turutrend,“ tunnistab Neutra Grupi juht Kenneth Karpov. Seepärast lähtub Neutra kinnisvara arendades rahvusvaheliselt tunnustatud BREEAM-i ja LEED-i sertifikatsioonide nõuetest, et nende uute hoonete keskkonnamõju, energiakasutust ja sisekeskkonna kvaliteet vastaks kaasaja nõuetele.