Kui Euroopa kliimadirektoraadil õnnestub kehtestada karm CO2 norm, ei tohi Viru Keemia Grupi ja Eesti Energia toodetavat autokütust enam isegi Eestis müüa.
Eesti Päevaleht kirjutab, et komisjon toetub ühe Kanada teadlase esitatud suhtarvule, mis näitab põlevkivist toodetud diislikütust ligi poole rohkem CO2 sisaldavana, kui on naftast toodetud autokütus. Ehkki suhtarvu paikapidavuse kohta pole esitatud mingeid analüüse või tõestusmaterjale, klammerdub komisjon ikkagi suhtarvu külge, sest Euroopa Liit on seadnud eesmärgiks vähendada 2020. aastaks autokütuste CO2 sisaldust kuue protsendi võrra.
„Arvestades põlevkiviõli rafineerimise projektide arengufaase, ei kavatse keegi kindlasti rajada tehast, mille toodangu müük oleks keeruline või majanduslikult ebaefektiivne,” tõdes Eesti Päevalehega vestlenud Kiviõli Keemiatööstuse ja Alexela tanklaketi osanik Heiti Hääl.
Autor: Haldusuudised.ee
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.