Riik alustas aktiivset elektrituru avanemise reklaamikampaaniat, mille eesmärk on viia teave vabaturuga kaasnevatest muudatustest, elektrimüüja valimisest ja vahetamisest, tarbijate õigustest ning vajalikest infoallikatest kõikide elektritarbijateni.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning süsteemihaldur Eleringi tellitud teavituskampaania hõlmab tele- ja raadioklippe, veebibännereid, välireklaami, eriväljaandeid ajalehtedes ning otseposti. Aktiivne kampaania vältab detsembri teise nädalani.
Elektrituru avanemise teleklippe näidatakse Rahvusringhäälingu kanalites, Kanal 2-s, TV3-s ja PBK-s. Eesti- ja venekeelne raadioklipp on eetris üheksas raadiojaamas. Lisaks on kasutusel veebibännerid arvukates online-kanalites, kampaaniaga on hõlmatud ka sotsiaalmeedia.
Kampaanias on kasutusel interaktiivne veebibänner, mis võimaldab elektritarbijatel paari näpuliigutusega küsida elektrimüüjatelt personaalseid hinnapakkumisi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Üleriigiliste ning maakonnalehtede vahel ilmuvad 16-leheküljelised elektrituru avanemist tutvustavad eriväljaanded nii eesti kui vene keeles. Kõigisse postkastidesse saadetakse novembris trükis, mis annab elektritarbijatele soovitusi avatud turul toimetamiseks.
Kampaania on ajastatud perioodi, mil otsuste tegemise aktiivsus elektriturul on kõige suurem.
Vastavalt Eesti ühinemislepingule Euroopa Liiduga avaneb 2013. aasta alguses elektrienergia turg täielikult konkurentsile. Elektritarbijad saavad valida sobiva elektrimüüja ning hinnapaketi. Turu avanemine puudutab ligikaudu kolmandikku elektriarvest – elektrienergia hinda. Kui tarbija elektrimüüjat ei vali, tagab talle elektri piirkonna võrguettevõtja nagu seni. Samas ei saa ka pärast 1. jaanuari 2013 valida võrguettevõtjat, kes elektrienergia koju või kontorisse toimetab: see jääb igal tarbijal samaks. Euroopa Liidu elektriturg avanes täielikult 2007. aastal, Eestile anti 2004. aastal üleminekuperiood kuni 2013. aasta 1. jaanuarini.
Teavituskampaania videot
vaata siit.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.