15. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tartu ehitab üle Emajõe uue silla

Täna andis Tartu linnavalitsus ehitusloa Idaringteele silla ehitamiseks.

Ropka-Ihaste luhal Emajõge ületav sild on osa Tartus ehitatavast Idaringteest, mis suunab transiitliikluse kesklinnast eemale ning hakkab ühendama Ropka tööstuspiirkonda ja Annelinna.

Abilinnapea Raimond Tamme sõnul on uue silla ehitamiseni jõudmine Tartu jaoks suure tähtsusega, sest senini on Emajõe ületamise võimalused linna äärealadel sisuliselt puudunud. "Koos Idaringteega rajatav sild võimaldab vähendada liikluskoormust linnasüdames, hoiab paljud õhkusaastavad ja müratekitavad veokid keskusest eemal ning aitab tartlastel kiiremini erinevate sihtpunktide vahel liigelda," märkis ta.

"Sillale ning Idaringtee äärde rajatav kergliiklustee peaks lisaks igapäevastest liiklejatest  jalakäijatele ja jalgratturitele rõõmustama ka tervisesportlasi, sest Tartusse tekib juurde mitmekilomeetrine ohutut treenimist võimaldav lõik," lisas Tamm.

Ehitatava silla kogupikkus on 400 meetrit, millest otse Emajõe kohale jääb 90meetrise avaga lõik, ülejäänud sillaosa on kahel pool jõge Ropka-Ihaste luha kohal. Raudbetoonsild toetub kaheksale sambale ning kulgeb kaarjalt Tartu vangla taguselt alalt üle Emajõe Ihaste suunas. Sillal oleva sõidutee maksimaalne kõrgus on 44 m, seega on silla all tagatud vaba laevatatav koridor, mis võimaldab keskmise veetaseme korral liikuda 10,5 m kõrgustel laevadel.

Silla kogulaius on 15,5 m. Sillal on 1+1 sõidurajaga sõidutee ja ühel pool 4 m laiune kergliiklustee. Silla piirded on 1,4 m kõrgused läbipaistvast müratõkkeprofiilist. Kahe keskmise samba juurde on kavandatud kumerja kujuga vaateplatvormid.

Rajatav sild on osa Idaringtee 2. ehitusalast, mis algab Turu tn vangla juurest ja kulgeb üle Emajõe ja Ihaste luha kuni Lammi tänavani. Praegu käivad teetammi rajamistööd Ihaste  tee ümbruses. Luhta ületavas osas ja elamute läheduses on vahetult sõidutee serva projekteeritud 1,4 meetri kõrgused betoonist müratõkendid ja elamutest mööduval lõigul ka pinnasest müratõkkevall, mis hakkab piirkonda kaitsma ka suurvee eest.

Silla ja kogu 2. ehitusala valmimistähtaeg on 2015. aasta aprillis. Selle 2,9 km pikkuse ringteelõigu rajamiseks esitasid ühispakkumuse AS TREF, Teede REV-2 AS, Lemminkäinen Eesti AS, AS K-MOST, Toner-Projekt OÜ, Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ.

Teetööd käivad mitu kuud juba ka Idaringtee 1. ehitusalal, mis algab Võru-Ringtee ristmikust (Postimaja liiklussõlm) ja kulgeb valdavalt mööda Ringtee tänavat Turu tn ääres asuva vangla hooneteni. Sellel umbes 2,1 km pikkusel ehitusalal ehitatakse välja Võru tn eritasandiline liiklussõlm, rekonstrueeritakse foorreguleeritavateks ristmikeks Jalaka ja Tähe tänava ristmikud ning Ringtee ja Turu tänava ristmikule ehitatakse liiklusring. 1. ehitusala peab valmima jaanuaris 2014.

Esimese ja teise ehitusala maksumus kokku on 45 miljonit eurot, mida 85 protsenti ulatuses rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Ülejäänud raha tuleb Tartu linna eelarvest.

Autor: Haldusuudised.ee

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgKinnisvarauudised.ee juhtTel: 51 23 770
Külli KaljulindReporter-toimetaja Tel: 58 223 022
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474