18. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Spetsialist: kui löökaugud tekivad, on teed remontida juba hilja

Kui teekattesse tekivad löökaugud, siis tuleb aukude parandamise asemel kogu kattekonstruktsioon asendada, aga tegelikult peaks selle vältimiseks teid hoopis ennetavalt remontima, ütles Tallinna tehnikaülikooli teedeinstituudi lektor Ain Kendra.

Kendra rääkis Vikerraadio saates "Uudis+", et Eesti põhiteede seisukord on üsna hea, võrreldes olukorraga linnateedel, mis on katastroofiline, vahendab ERR. Põhjuseid on mitu ja esimene neist puudutab nii maa- kui linnateid, see on kulumiskiht ehk kulumisvaru.

"Katend projekteeritakse väga täpselt koormuse järgi, mida ta peab kunagi vastu võtma, ja kuni 2006. aastani lisati sellele üks sentimeeter kulumisvaru. /.../ 2006. aastal otsustati aga see projekteerimisnormidest maha võtta," rääkis ta.

Kendra lisas, et kui kulumisvaru taastada ja uued teed juba üks sentimeeter paksema asfaldikihiga ehitada, säästetaks 15 aasta jooksul esimesest roopaparandusest juba umbes pool rahast, samas läheks tee-ehitus kallimaks. "Kui tahame, et tee kauem kestaks, on meil võimalik teha tee veidi kallim ja siis ta kestab kauem," nentis spetsialist.

Tema sõnul on löökauk juba tagajärg ja kui olukord on nii kaugele lastud, on otstarbekam aukude parandamise asemel kogu kattekonstruktsioon asendada.

Kõige hullemas seisus on Kendra sõnul alad, mis asuvad vahetult ristmike lähedal, ja soomlastel on selle vastu lihtne lahendus: 100 meetrit enne ja 60 meetrit pärast stoppjoont kasutatakse paksemat ja nihkekindlamat asfalti.

 

Autor: Haldusuudised.ee

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgKinnisvarauudised.ee juhtTel: 51 23 770
Siim SultsonReporter-toimetaja Tel: 53 330 651
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474