Autor: Juuli Laanemets • 3. november 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinn käivitab kortermajadele uusi projekte

Lisaks projektide „Fassaadid korda“ ja „Hoovid korda! jätkamisele kaalub Tallinna linnavalitsus käivitada rida uusi projekte - Valgus Hoovi, Pingid Hoovi, Rattad Parklatesse, Autod Parkimismajja ning Liftid Majadesse,“ ütles Tallinna abilinnapea Eha Võrk.

Eesti Korteriühistute XVII Foorumil peetud ettekandes rõhutas abilinnapea, et linnavalitsuse eesmärgiks on  korteriühistute probleemide lahendamisele kaasa aitamine. „Korteriühistute nägemust ideaalsest korterelamust aitavad realiseerida paljud ühistute koostööpartnerid või eeskujud,“ ütles Võrk. „Olgu selleks siis linn, riik, erasektor, teadusmaailm, know-how välisriigist või abi korteriühistute liidult.“

Ühistutemaatikaga seotud inimesed on välja toonud kolm põhilist mõõdikut, mille järgi hinnata heaolul põhinevat elu kortermajas. Esiteks on need korteriomanikud, nende teadmised ja suhtumine. Teiseks mõõdikuks on maja ja lisahoonete olukord ning kortermajade lahutamatuteks osadeks on ka hoov ja ümbruskond.

 „Kohalik omavalitsus soovib korteriühistus näha võrdset partnerit,“ rõhutas Võrk. „Partnerit, kes väljendab oma soove selgelt ja üheselt mõistetavalt; kes on teadlik oma õigustest ja temale pandud kohustustest; kes teeb koostööd oma elanike teavitamistöös ühistu ja omavalitsuse ühiste eesmärkide elluviimiseks.“                             

Lisaks projektide „Fassaadid korda“ ja „Hoovid korda! jätkamisele tahab linnavalitsus korteriühistutega koostööd veelgi tihendada. „Kaalume järgmisi projekte  - Valgus Hoovi, Pingid Hoovi, Rattad Parklatesse, Autod Parkimismajja ning Liftid Majadesse,“ ütles Võrk.

Ta tõdes, et parkimiskitsikuse üheks lahenduseks oleks parkimismajad, sest kvartalisiseste parkimiskohtade rajamise võimalused on piiratud ning ka haljastusele ruumi peab jääma. „Kohti, kuhu oleks võimalik ühistute jaoks parkimismaju ehitada, põhimõtteliselt on, kuid paljud sellised maatükid ei kuulu kahjuks ei linnale ega ühistule vaid riigile,“ tõdes Võrk. „Teine küsimus parkimismaja ehitamisel on finantseerimine. Ma arvan, et ühistutel võiks olla selle vastu huvi, sest see on läbikäidud etapp ka paljudes välisriikides ning see projekt töötab. Finantseerimisel aitaks omapoolse toetusega ka linn, nagu näiteks projekti „Fassaadid korda!“ puhul, ent kindlasti saaks sedapuhku kaasata ka erasektori.“

Leevendamaks eakate ja väikelaste vanemate probleeme trepist kortermajade kõrgematele korrustele käimisega, samuti kolimisvaeva, on kaalumisele võetud võimalus paigaldada viiekorruselistesse majadesse liftid – liftišaht ehitataks maja fassaadile koridori akende ette, seega ei ole vaja selleks teha lammutus- ega ehitustöid maja sees. Rahalise kokkuhoiu mõttes võib siinkohal kaaluda ka rahvusvahelise hanke tegemist kuna idapoolne Euroopa on täis analoogseid maju ning koostöö arendamine selles valdkonnas tuleb kasuks kõigile osapooltele. Lisaboonusena tõstab moodsate ja hubaste liftidega maja kinnisvara väärtust.

Eesti Korteriühistute XVII Foorumil pealkirjaga „Milline tulevik ootab Eesti korteriühistuvaldkonda aastani 2020?“ osaleb üle 400 korteriühistute esindaja. Foorumi korraldas Eesti Korteriühistute Liit, foorum toimub  Olümpia hotelli konverentsikeskuses.

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Helen RootsKinnisvarauudised.ee juhtTel: 55 988 223
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474