Artikkel jätkub pärast reklaami
Nutimaja lahenduste pakkujad leiavad, et inimeste teadlikkus nutimajadest on madal, kuid nende populaarsus tõuseb. "Võib öelda, et turg ja teadlikkus liiguvad väga õiges suunas. Inimesed tunnevad aina rohkem huvi selle vastu, kuidas nutimaja tegelikult töötab ja mida teeb,“ märkis Võrguvara AS nutimaja lahenduste juht Reijo Sirila Äripäevale.
Domik OÜ juhatuse liikme Denis Denis Karini sõnul on nutimaja lahenduste pakkujate olukord sarnane elektrifirmade omaga 20. sajandi alguses, mil ei mõistetud, miks üldse elektrit vaja peaks olema. „Mis elekter? Meil on ju ahi ja küünlad olemas,“ võrdles ta.
Tema sõnul on meie tulevik sarnane. Nii, nagu me ei kujutata elu ette ilma elektrita, ei kujutata tulevikus elu ette ka nutimajasüsteemideta. „Kahjuks kliendid sellest praegu veel piisavalt ei tea. Vastavalt Euroopa Liidu direktiividele muutub BMS (Building Management Systems) ehk nutimaja süsteem tulevikus kohustuslikuks,“ rääkis ta ja lisas, et suurtel ehitusobjektidel on see kohustuslik juba ammu. Ka Marko Hälvini sõnul ei ole huvi nutimajade vastu suur, kuid see-eest on nutimaja soovivad inimesed selle teema endale põhjalikult selgeks teinud.
Sirila sõnul raha taha nutimaja lahenduste loomine jäänud ei ole ning nutilahenduste hind on sõltuvalt kliendi soovidest ja lahendustest kuskil 2000 ja 60 000 euro vahel.
Nutimaja oskustest loe täpsemalt
Äripäevast.
Seotud lood
“Me vaatasime mitmete arhitektuuribüroode portfoolioid läbi, Kontsept Arhitektuuribüroo stiil oli kõige rohkem meie moodi,” ütleb majaperemees Tanel vastvalminud maja ees, endal üks laps süles ning teine jala küljes. Suure inimeste jutud tõmbavad ikka väikeseid inimesi magnetina ligi. Majaperenaine Maris lisab: “Kui me saatsime Kontseptile päringu, kutsusid nad meid kontorisse külla, et plaane lähemalt arutama.” See kõlas nagu lubadus meeldivaks koostööks.