Võrreldes elukondliku kinnisvara vahendajaid äripindadega maakleritega võib esimeste puhul märgata kvaliteedi oluliselt suuremat kõikumist, kinnitab kinnisvarakoolitaja ja analüütik Tõnu Toompark.

- Kinnisvarakoolitaja ja analüütik Tõnu Toompark.
- Foto: Raul Mee
Toompark märgib, et suur enamus kinnisvara vahendajatest-maakleritest tegelevad vaid elamispindadega ja maaga.
„Elamispindade turule sisenemise barjäär on maakleri jaoks oluliselt madalam. Tõused laua tagant püsti ja hakkad maakleriks - sa ei pea seda isegi kellelegi ütlema. Sa oledki maakler sellest hetkest kui sellega tegelema asusid,“ selgitab Toompark. Elamispindade turul on kliendid suures osas mitteprofessionaalid ja ei oska head maakleriteenust tihti ära tunda ega seda nõuda.
Maakler, kes tegeleb äripindadega elamispindade turule keskendumise kõrvalt ei suuda üsna tõenäoliselt kvaliteetset teenust pakkuda. Vaid äripindadele keskendunud maakler suudab seda tunduvalt suurema tõenäosusega. Ärikliendile ja erakliendile keskendumine tähendab kontseptuaalset erinevust, mis nõuab erinevaid lähenemisi ja muudab tööpõldu oluliselt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Äripindade maakleri keskmine tase peab olema kõrgem, sest kui ta ei suuda puhta näoga laua taga istuda ja elementaarseid lauseid moodustada, ei ole ta lihtsalt maakler, ta ei suuda midagi ära teha. Elamispindade turul on see asi oluliselt lihtsam – ka kehva teenusega õnnestub kuskilt üks klient ära rääkida, objekt müüki saada, kusagilt teine. Kahjuks selliseid maaklereid esineb,“ ütleb Toompark. „Sama asi on aastatega oluliselt paranenud - kui veel 15 aastat tagasi kvaliteetset teenust elamispindade vahendusturul ei eksisteerinud, siis täna on võimalik kvaliteetset teenust osta küll, tuleb vaid õiged maaklerid üles leida.“
Seotud lood
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.